Detinguda una parella catalana a Holanda després de saltar-se el confinament en arribar de Sud-àfrica

La noia va donar positiu en una PCR però després negatiu en dos tests d'antígens, i afirma que la policia els va deixar marxar

  • Un bar, tancat a Àmsterdam -
Publicat el 29 de novembre de 2021 a les 17:52
Les autoritats holandeses han detingut una parella catalana que havia deixat el confinament en arribar de Sud-àfrica, segons ha avançat La Vanguardia i ha confirmat el ministre d'Assumptes Exteriors, José Manuel Albares. Els fets van tenir lloc diumenge, i la detenció es va produir quan la parella ja estava embarcada en un vol cap a Barcelona.

Havien arribat a Amsterdam el divendres procedents de Sud-àfrica, i en arribar a l'aeroport els van retenir amb la resta del passatge durant quatre hores a l'avió. Després els van fer baixar i els van ubicar en un espai de la terminal durant hores, segons el testimoni que la parella fa al rotatiu barceloní, per fer-los un test de Covid. La noia va donar positiu i el seu company negatiu.
 
Després s'ha sabut que, de positius, n'hi va haver 61, 13 dels quals de la nova variant òmicron. No se sap si la jove catalana és una d'elles. En tot cas, la parella havia passat la covid aquest estiu i van pensar que el de la noia podria ser un fals positiu. Tenien PCR negativa de 24 hores abans feta a Sud-àfrica. Van demanar un segon test, però segons relaten, les autoritats holandeses no els van atendre, després d'haver rebut un tracte, juntament amb la resta del passatge, que critiquen obertament.

Finalment, els van enviar a un hotel on van passar el cap de setmana juntament amb altres positius sense que ningú els atengués. El diumenge, el noi va insistir en el segon test i la policia que custodiava l'hotel el va autoritzar a anar-lo a buscar, segons el relat que han ofert a La Vanguardia. La noia es va fer dos tests d'antígens davant dels agents i la parella afirma que van resultar negatius, fet davant del qual els mateixos policies els autoritzen a marxar.

Així, la parella va comprar bitllets cap a Barcelona, va agafar un taxi i es va adreçar a l'aeroport, on va pujar a l'avió. Va ser aleshores quan van avisar la jove per megafonia i un policia holandès la va detenir i la va dur a comissaria, on ha estat fins a aquest dilluns, quan el cònsol espanyol a Holanda ha intercedit per la parella i l'han deixat en llibertat. La parella està acusada de trencar el confinament i la fiscalia holandesa estudia presentar càrrecs.

[plantillacoronavirus]