Ebre: suor i llàgrimes per fer entendre que no sobra aigua

La sequera torna a posar el riu al punt de mira i, des de les Terres de l'Ebre, s'admet incomprensió per fer entendre la situació real de la conca

Publicat el 26 de desembre de 2023 a les 11:55
La sequera a les conques internes de Catalunya ja supera els tres anys. I això ha fet tornar a ressuscitar el vell projecte d'interconnexió o, cosa que és el mateix, d'allargar el minitransvasament de l'Ebre fins a la regió metropolitana de Barcelona.

A les Terres de l'Ebre aquesta amenaça no és nova. Fa 15 anys, en l'última gran sequera, les obres van arribar a començar. I també, com ara, es va arribar a enviar un vaixell amb aigua del riu des del port de Tarragona. Sequeres cícliques i amenaces recurrents.

En aquest sentit, des de la conca s'admet incomprensió per fer entendre la situació d'un riu on no li sobra aigua, sinó que li'n falta -la intrusió salina arriba fins a Amposta-. En parlem amb Albert Salvadó, delegat del Govern a les Terres de l'Ebre; Dani Forcadell, president del Parc Natural del Delta de l'Ebre; Xavier Casanova, president de la Comunitat de Regants de l'Esquerra; Joan Alginet, president del Consorci d'Aigües de Tarragona i Susanna Abella, portaveu de la Plataforma en Defensa de l'Ebre.
 

Llegeix el reportatge complet de Sílvia Berbís a l'edició de Nació a les Terres de l'Ebre

[noticiadiari]54/30253[/noticiadiari]

[impacte]