Cop de volant. Després d'anunciar dimarts que ajornava un curs més l'avaluació oral de català als alumnes, aquest dimecres el Departament d'Educació ha canviat d'opinió i ha defensat que cal mantenir les proves orals però revisant-ne els criteris d'avaluació. La decisió havia aixecat polseguera, en un context de davallada de l'ús social del català especialment entre els joves, i la consellera d'Educació, Anna Simó, ha hagut de sortir al pas en un comunicat a última hora d'aquest dimecres.
La consellera Simó s'ha compromès a fer una "revisió immediata" dels criteris d'avaluació del sistema educatiu que s'havien fixat a l'inici de curs i ha demanat al Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu que mantingui l'avaluació oral de català que es va iniciar el curs passat.
Enguany, segons ha detallat Educació, es farà en "modalitat mostral", a una mostra de 130 centres educatius entre primària i secundària. Això ha de permetre fer compatible el monitoratge de l'estat de la llengua catalana als centres -que és preocupant, segons les dades del Govern- i la "descàrrega de tasques d'avaluació" als centres, que segons el Departament estan "molt saturats" per la implantació per primera vegada aquest curs de les proves diagnòstiques fixades per la llei espanyola d'educació, la LOMLOE.
"Aquest serà el curs amb una avaluació més extensa de la llengua catalana", ressalten fonts d'Educació. S'analitzarà en les proves de competències bàsiques de 6è de primària i 4t d'ESO, en les proves orals de forma mostral en aquests mateixos cursos, i també per primera vegada en proves diagnòstiques a 4t de primària i 2n d'ESO, on s'avaluen també la comprensió oral i escrita en català i aranès. La consellera Simó s'ha compromès a millorar el mètode d'avaluació en les proves del 2025 perquè siguin compatibles amb les competències bàsiques i les proves diagnòstiques.
Educació rectifica després de la polèmica i defensa ara mantenir les proves orals de català
La consellera Simó defensa continuar fent aquest monitoratge però revisant els criteris d'avaluació
ARA A PORTADA
-
La ferida antipolítica de la dana: «L'extrema dreta està canalitzant el malestar» Moisés Pérez Pascual
-
Un any després de la dana: «Hi ha molta por, els carrers tornen a inundar-se quan plou» Neus Climent
-
El Govern insta Sánchez a acabar la legislatura malgrat el trencament amb Junts Bernat Surroca Albet
-
«Dialogar fins al 2027»: la resposta de la Moncloa a la ruptura amb Puigdemont Pep Martí i Vallverdú
-
Preocupació entre l'empresariat per la ruptura Puigdemont-PSOE: «És una mala notícia» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 07 de febrer de 2024 a les 19:00
Et pot interessar
-
Societat
Quins articles pirotècnics es poden utilitzar als correfocs?: la guia d'ús i adquisició pel sector del foc
-
Societat
Uns 1.500 estudiants es manifesten a Barcelona contra l'assetjament escolar
-
Societat
Un centenar de joves entreguen cartes al Parlament per reclamar mesures contra l'abandonament escolar
-
Societat
Protecció Civil anuncia una prova de les alertes als mòbils a Barcelona: què fer si sona l'alarma
-
Societat
Els hotelers plantegen que els congressistes tinguin una taxa turística més baixa: «Està sobre la taula»
-
Societat
Són teves? La policia busca els propietaris de joies i rellotges robats
