L'actual bisbe de Terrassa, José Ángel Saiz Meneses, serà el nou arquebisbe de Sevilla. El papa Francesc ha anunciat aquest dissabte el nomenament després d'acceptar la renúncia de Juan José Asenjo pel seu delicat estat de salut i problemes de visió. Saiz Meneses continuarà com a Administrador diocesà de Terrassa fins a la seva presa de possessió com a arquebisbe de Sevilla, prevista per al dissabte 12 de juny. "Avui, mirant enrere el camí recorregut, vull donar gràcies a Déu per aquest pelegrinatge compartit. Dono també gràcies a Déu perquè he tingut bons col·laboradors, als quals agraeixo la seva dedicació i el seu treball amb sentit eclesial i de responsabilitat", ha afirmat el bisbe de Terrassa en una carta oberta d'agraïment i comiat.
"Gràcies a tots vosaltres, laics i laiques, membres de la vida consagrada, diaques i preveres. I especialment al que ha estat fins ara el meu bisbe auxiliar, monsenyor Salvador Cristau", ha continuat Saiz Meneses en la seva missiva als feligresos de la cocapital del Vallès Occidental.
El bisbe de Terrassa ha destacat entre les fites aconseguides la creació del Seminari diocesà i la potenciació de la pastoral vocacional. "Al llarg d'aquests anys he ordenat un bon nombre de preveres joves que són un veritable signe d'esperança enmig del nostre món. Al seu costat, la pastoral juvenil amb les peregrinacions diocesanes i la pastoral familiar amb les seves diverses activitats", ha recordat Saiz Meneses.
"I també la potenciació de la formació i educació cristianes a través de la catequesi, les escoles diocesanes, parroquials i religioses, i especialment tot el treball de Càritas, actualment més necessari que mai a causa de la crisi de la covid-19", ha puntualitzat el bisbe de Terrassa, que considera el nomenament com a arquebisbe de Sevilla "com una nova missió que encomana el Senyor als seus apòstols". "Us invito a remar mar endins enmig d'unes aigües no sempre fàcils i, en ocasions, tumultuoses, com les que ara ens estan assotant amb la pandèmia i la crisi sanitària, econòmica i social", ha comentat Saiz Meneses als seus nous feligresos.
"Es tracta d'un repte al qual hem de donar resposta des de la fe, l'esperança i la caritat. Com Pere i els altres deixebles, som conscients de les nostres limitacions, però no ens resignarem ni quedarem paralitzats per la por", ha conclòs el futur arquebisbe de Sevilla.
El bisbe de Terrassa, José Ãngel Saiz Meneses, nou arquebisbe de Sevilla
El papa Francesc ha anunciat el nomenament després d'acceptar la renúncia de Juan José Asenjo

- El papa Francesc i el bisbe de Terrassa -
- ACN
ARA A PORTADA
-
L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS Redacció
-
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 17 d’abril de 2021 a les 14:49
Et pot interessar
-
Societat Quatre noves línies i una seixantena de millores: novetats a la xarxa de busos interurbans
-
Societat Demostren que els grups de suport redueixen l'estrès en cuidadors de persones amb demència
-
Societat Les carreteres catalanes més mortíferes del 2025: les tres primeres acumulen el 25% de les defuncions
-
Societat Indignació per un infrahabitatge a l’Eixample: 400 euros per un lavabo amb llitera
-
Societat Saül Gordillo, condemnat a presó després d'admetre el segon cas d'agressió sexual
-
Societat El Meteocat manté l'alerta per pluges a nou comarques