Els ministres d’Exteriors del G-7 han condemnat la controvertida defunció de l’opositor rus Alexei Navalni i han reclamat a Rússia que "aclareixi completament les circumstàncies" de la seva mort; a banda de condemnar la seva "retòrica nuclear irresponsable".
Després d’una reunió informal als marges de la Conferència de Seguretat de Múnic, aquest dissabte els titulars d’Exteriors del Canadà, França, Alemanya, Itàlia, el Regne Unit, els Estats Units i la Unió Europea també han expressat el seu suport "incondicional" a Ucraïna i la determinació per "continuar coordinant" l'ajuda "militar, financera, política, humanitària i de desenvolupament".
Tanmateix, pel que fa a Gaza, el ministre Antonio Tajani ha reclamat en roda de premsa que es posi fi a la "carnisseria" actual. En el comunicat oficial, el G-7 parla de prendre "accions urgents per fer front a la catastròfica crisi humanitària", especialment per l’1,5 milions de palestins que es troben a l'àrea de Rafah.
En aquest sentit, el G-7 ha expressat la seva "profunda preocupació per les conseqüències potencialment devastadores en la població civil d’una operació militar a gran escala d’Israel" a la Franja. Per aquest motiu, demanen que s'estableixin "corredors humanitaris" i s'eviti un desplaçament forçós de palestins "fora de Gaza". Així, els països membres s'han compromès a treballar per pauses prolongades i duradores de les hostilitats que permetin assolir un alto el foc sostenible" i l'establiment dels dos estats.
El G-7, preocupat per la mort de Navalni i la crisi humanitària a Gaza
Els països membres s'han compromès a treballar per aconseguir pauses prolongades i duradores de les hostilitats a la Franja
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de febrer de 2024 a
les 17:47
Et pot interessar
-
Societat Un estudi del Port de Barcelona conclou que el turisme de creuers «no explica» la pressió turística de la ciutat
-
Societat
Interrompuda la circulació de trens de l'R2 nord i l'R11 entre Granollers i Sant Celoni per un atropellament
-
Societat
Les entitats socials reclamen ampliar el termini de la regularització de migrants
-
Societat
Les millors imatges de la visita del Papa a Catalunya
-
Societat
Alerten d'un augment del maltractament a persones grans amb 1.766 denúncies el 2025
-
Societat
Testimonis del cas del nadó maltractat asseguren que el pare era «brusc» amb el nen
