El Govern preveu començar a vacunar els usuaris de les residències amb la tercera dosi a partir de la setmana que ve. L'anunci es produeix després que la Comissió de Salut Pública hagi aprovat aquest dijous l'administració de la tercera dosi de la vacuna anticovid a persones grans que viuen en una residència. La podran rebre de forma immediata. La decisió l'aprovarà el pròxim consell interterritorial de Salut.
També s'ha aprovat, com estava previst, que rebin una tercera punxada els pacients amb una immunitat baixa, com ara els pacients amb hemodiàlisi o en tractament per un càncer. També les persones amb síndrome de Down més grans de 40 anys. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, va informar aquest dimecres que continua oberta l'ampliació de col·lectius que puguin rebre la tercera dosi del fàrmac que protegeix contra la malaltia causada per la Covid.
Salut i Drets Socials han posat en marxa tota l'operativa necessària per començar "com més aviat millor" l'administració de la dosi addicional de la vacuna als residents de les residències de gent gran. La previsió, segons ha informat el Govern, és que ja es vacuni a tot el territori de forma generalitzada a les residències a partir de la setmana vinent.
A banda, Salut també treballa per administrar pròximament una dosi addicional a totes les persones que pertanyen al grup 7, les que tenen condicions de molt alt risc amb immunosupressió. En aquest sentit, l'executiu català recorda que la setmana passada ja es va iniciar l'administració de la dosi addicional a totes aquelles persones receptores de trasplantament d'òrgans sòlids amb tractament immunosupressor, a persones receptores de trasplantaments de progenitors hematopoètics i a persones amb tractament amb fàrmacs anti-CD20. Fins avui al migdia ja s'havien vacunat d'aquest grup 3.917 persones.
[plantillacoronavirus]
El Govern començarà a vacunar la gent gran de residències amb la tercera dosi la setmana que ve
La comissió de Salut Pública ha aprovat aquest dijous administrar també la punxada de reforç als pacients en tractament per un càncer
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de setembre de 2021 a les 18:50
Et pot interessar
-
Societat Aturen l'adjudicació de places docents per incidències en el sistema
-
Societat Quins són els impostos que generen més frau fiscal?
-
Societat Una «Kiss Cam» descobreix la infidelitat d'un reconegut empresari en un concert de Coldplay
-
Societat Àngel Llàcer obre l’Orgull barceloní: «Ser diferent no és un perill, és una riquesa»
-
Societat L'actriu argentina Ana Carolina anima a parlar català sense vergonya a les xarxes
-
Societat El temps d'aquest divendres 18 de juliol: la calor no s'atura