14
de juny
de
2021, 19:44
Actualitzat:
20:00h
La primera trobada de la taula institucional de treball per debatre l'ampliació de l'aeroport del Prat ha acabat amb postures divergents entre l'Estat, el Govern i l'Ajuntament de Barcelona. El govern espanyol ha insistit a aprovar "de manera immediata" el projecte d'Aena, en paraules del secretari d'Estat de Transports, Pedro Saura. El vicepresident i conseller de Territori, Jordi Puigneró, i l'alcaldessa, Ada Colau, hi han posat peròs.
Puigneró ha defensat convertir el Prat en un "hub internacional" però ha condicionat l'aprovació del projecte d'Aena a l'arribada d'inversions estatals als aeroports de Girona i Reus i a la necessitat de trobar una "solució ambiental respectuosa".
En aquest sentit, la Generalitat ha plantejat la posada en marxa d'una "taula tècnica" que garanteixi que el projecte d'ampliació que s'aprovi tingui assegurada l'autorització de la Unió Europea per poder-se executar. La Unió Europea ja ha expedientat l'Estat després que Aena no complís amb diversos dels compromisos pactats en l'anterior ampliació de l'aeroport per protegir mediambientalment el delta del Llobregat.
Colau ha demanat més concreció a Aena i ha lamentat que l'operador aeroportuari no hagi aportat la informació sol·licitada sobre l'impacte ambiental i la viabilitat econòmica del projecte.
Colau ha assegurat que l'Ajuntament "està a favor de les inversions" però ha instat la resta d'administracions a posar "alternatives" sobre la taula. Per exemple, la inversió en connexions ferroviàries per poder reduir la quantitat de vols que arribin a Barcelona. L'alcaldessa ha recordat que tant Barcelona com la Generalitat han declarat l'emergència climàtica i ha instat la resta d'administracions a respectar els "grans consensos".
L'alcaldessa de Barcelona ha retret al president d'Aena, Maurici Lucena, que s'hagi "desmarcat" d'aquests consensos i hagi exigit "un sí o un no" a la proposta d'ampliació. En la mateixa línia s'ha expressat l'alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler, que ha acusat Aena de "xantatge". "Ens diuen que hem de dir que sí a la destrucció de la Ricarda i que no plantegen alternativa. Ens donen un mes de marge i diuen que si no, s'emportaran la inversió a Madrid", ha assegurat.
La primera reunió de la taula de treball acaba amb la voluntat verbalitzada pel govern espanyol de fer una "presa de decisions urgent". Saura ha assegurat que l'Estat no tirarà pel dret sense tenir en compte "totes les afectacions" derivades de l'ampliació però tant la Generalitat com Barcelona demanen més detalls, i per tant més temps, a Aena.
Puigneró ha defensat convertir el Prat en un "hub internacional" però ha condicionat l'aprovació del projecte d'Aena a l'arribada d'inversions estatals als aeroports de Girona i Reus i a la necessitat de trobar una "solució ambiental respectuosa".
En aquest sentit, la Generalitat ha plantejat la posada en marxa d'una "taula tècnica" que garanteixi que el projecte d'ampliació que s'aprovi tingui assegurada l'autorització de la Unió Europea per poder-se executar. La Unió Europea ja ha expedientat l'Estat després que Aena no complís amb diversos dels compromisos pactats en l'anterior ampliació de l'aeroport per protegir mediambientalment el delta del Llobregat.
Colau ha demanat més concreció a Aena i ha lamentat que l'operador aeroportuari no hagi aportat la informació sol·licitada sobre l'impacte ambiental i la viabilitat econòmica del projecte.
Colau ha assegurat que l'Ajuntament "està a favor de les inversions" però ha instat la resta d'administracions a posar "alternatives" sobre la taula. Per exemple, la inversió en connexions ferroviàries per poder reduir la quantitat de vols que arribin a Barcelona. L'alcaldessa ha recordat que tant Barcelona com la Generalitat han declarat l'emergència climàtica i ha instat la resta d'administracions a respectar els "grans consensos".
L'alcaldessa de Barcelona ha retret al president d'Aena, Maurici Lucena, que s'hagi "desmarcat" d'aquests consensos i hagi exigit "un sí o un no" a la proposta d'ampliació. En la mateixa línia s'ha expressat l'alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler, que ha acusat Aena de "xantatge". "Ens diuen que hem de dir que sí a la destrucció de la Ricarda i que no plantegen alternativa. Ens donen un mes de marge i diuen que si no, s'emportaran la inversió a Madrid", ha assegurat.
La primera reunió de la taula de treball acaba amb la voluntat verbalitzada pel govern espanyol de fer una "presa de decisions urgent". Saura ha assegurat que l'Estat no tirarà pel dret sense tenir en compte "totes les afectacions" derivades de l'ampliació però tant la Generalitat com Barcelona demanen més detalls, i per tant més temps, a Aena.