El País Valencià ha tancat l'any 2019 amb el menor en nombre d'incendis dels últims 33 anys, corresponents a la sèrie històrica 1986-2019. Una xifra rècord què, en superfície cremada, baixa de les 1.000 hectàrees i es col·loca com l'any amb millors dades de la dècada, segons la Generalitat Valenciana. De les 969,38 hectàrees forestals arrasades pel foc l'any passat, més del 86% (841,08 hectàrees) corresponen a l'incendi de Beneixama (Alt Vinalopó) que es va originar el 15 de juliol.
Per superfície, l'últim any és el quart amb menor superfície cremada dins la sèrie 1986-2019, per darrere de les 730,35 hectàrees de 2008, les 765,10 de 1996 i les 898,20 de 1997. Per tipologia, l'avanç de l'estadística relativa a 2019 assenyala que el 34,3% de la superfície va ser de terrenys arbrats i el 65,7% restant de terres sense arbres.
Sobre aquest tema, el director general de Prevenció d'Incendis, Diego Marín, ha argumentat que en matèria d'incendis l'únic nombre a celebrar seria que el 100% de les causes dels incendis forestals fossin "causes naturals", és a dir, ocasionats per llamps. En qualsevol cas, ha destacat el treball realitzat per tots els equips de prevenció, vigilància i protecció.
Les xifres provisionals en tancar l'any suposen una caiguda del 73% en el nombre d'hectàrees cremades respecte a l'any passat i se situen molt lluny de les 138.404,50 hectàrees calcinades el 1994, l'any del tràgic incendi de Millars (La Canal de Navarrés) -que el 2019 va complir 25 anys- o de les 58.994,16 hectàrees del 2012 marcat pel foc a Cortes de Pallars-Dosaigües (Vall de Cofrent i La Foia de Bunyol).
El País Valencià va registrar al 2019 el nombre més baix d'incendis dels últims 33 anys
La superfície cremada va ser inferior a les 1.000 hectàrees, xifra que suposa una caiguda del 73% respecte a l'any passat
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
13 de gener de 2020 a
les 19:11
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona, la ciutat que sempre va mirar al Mediterrani
-
Societat
El govern espanyol preveu que els passatgers del creuer amb hantavirus acabin a casa la quarentena
-
Societat
Els estudiants afegeixen pressió a Educació amb una nova jornada de vaga
-
Societat
Cues quilomètriques a les carreteres en l'operació sortida per la segona Pasqua
-
Societat
El pla contra la multireincidència dels Mossos redueix un 40% els fets delictius al bus urbà de Barcelona
-
Societat
Desconvocada la vaga a Rodalies prevista pel 27 de maig i el 5 de juny
