El pic de contagis de la sisena onada de la Covid-19 a Catalunya podria arribar aquesta setmana, o com a molt, la pròxima. Així ho ha assegurat la investigadora Clara Prats, que ha passat aquest diumenge pels micròfons de Via Lliure, a RAC1, per repassar l'actualitat epidemiològica.
D'aquesta manera, tenint en compte el canvi de protocol pel que fa a les quarantenes i els positius, Prats creu que aquesta setmana ja es podrà comparar "amb més fiabilitat" les xifres de les dues últimes setmanes i constatar si encara hi ha una tendència a l'alça o ja entrem en una baixada, per comprovar si la frenada "és real o no". En aquest sentit, afegia: "Estic més a l'expectativa de què va passar per Cap d'Any que no pas de què passarà per Reis".
[noticiadiari]228844[/noticiadiari]
I en aquest context entren en joc les restriccions vigents. Aquestes mesures, segons Prats, s'hauran de replantejar per si cal fer-les més restrictives un cop analitzades les dades amb perspectiva. Ara bé, si d'aquí a "tres, quatre o cinc dies" es mantenen com les actuals, afirma que "no seria necessari".
Amb relació a la variant òmicron, predominant a Catalunya, Prats recorda que, tot i provocar símptomes lleus en la majoria de casos, la sisena onada ha coincidit amb la variant Delta, la qual "segurament ja va de baixada". Així, el repunt de la incidència ha estat provocat perquè l'actual ha estat "una onada sobre una altra onada".
El pic de la sisena onada de contagis, ben a prop
La investigadora Clara Prats pronostica quan començaran a baixar els nous casos
Ara a portada
Publicat el 02 de gener de 2022 a les 13:35
Et pot interessar
-
Societat Si reps un SMS de la Seguretat Social no hi facis clic: pot ser una estafa
-
Societat Quan cau la segona Pasqua enguany? Gairebé 200 municipis faran festa
-
Societat El temps d'aquest divendres 25 d'abril: sol i núvols a les portes d'un canvi de temps per al cap de setmana
-
Societat La Guàrdia Civil incompleix el seu propi règim disciplinari amb el català