El PP guanyaria les eleccions al Congrés, amb 124 diputats, i ampliaria la distància amb el PSOE, que es quedaria als 103 escons, segons una enquesta d'El País publicada aquest dilluns. Vox seria tercera força, però cauria fins als 44 escons. Els populars no podrien comptar amb el suport de l'extrema dreta per arribar a la Moncloa, perquè els dos partits no sumarien majoria absoluta. En quart lloc quedaria Podem, que perdria dos diputats, fins als 33. Més País quedaria amb tres diputats i Ciutadans vorejaria la desaparició, amb un únic diputat.
En clau catalana, ERC seria el partit més votat i mantindria els 13 diputats que té ara al Congrés. Junts milloraria resultats, fins als 9 escons, en detriment del PDECat, que perdria la representació al Congrés. La CUP obtindria un escó. El PNB aconseguiria sis diputats, Bildu cinc, Navarra Suma dos, BNG dos, Coalició Canària dos, el Partit Regionalista de Cantàbria dos i Terol Existeix un. En aquest escenari, el bloqueig estaria servit, perquè ni PSOE ni PP tindrien majories clares per assolir la presidència.
Segons l'enquesta d'El País, les dades mostren una tendència a l'alça del PP, que creix en intenció de vot des del mes de març. Un creixement que coincideix amb la caiguda de Vox, també des del març d'aquest any, fins a caure en un mínim en intenció de vot aquest octubre. El PSOE manté certa estabilitat, igual que Podem, que creix lleugerament. Més País i Ciutadans també es mantenen estables.
Pel que fa a la transferència de vot -aquells votants que l'any 2019 van votar una opció i ara canviarien-, PP i Vox aconsegueixen retenir prop del 80% dels seus electors. Els votants populars que canvien opten, majoritàriament, per Vox, mentre que els votants de l'extrema dreta que opten per un altre partit, es decanten majoritàriament pel PP i, en molta menor mesura, Ciutadans. El partit taronja per vots cap al PP i Vox i una part dels votants de Podem se'n va al PSOE.
El PP amplia l'avantatge davant del PSOE i Vox perd força, segons una enquesta d'«El País»
A Catalunya, ERC retindria els tretze escons al Congrés, Junts creixeria fins als nou diputats i la CUP mantindria la representació
- Alberto Núñez Feijóo, aquest divendres -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
Ayuso evita condemnar el franquisme: «Els espanyols no volien ni una Espanya ni l'altra» Lluís Girona Boffi
-
ERC, Bildu i BNG denuncien la imposició de 50 anys de monarquia espanyola: «Joan Carles és successor de Franco» Marc Orts i Cussó
-
-
La mort de Franco, viscuda per tres generacions: «Em va agafar a la mili i vaig patir per la meva integritat» Marc Orts i Cussó
Publicat el 03 d’octubre de 2022 a les 18:05
Et pot interessar
-
Societat
Franquisme i memòria: coneixen els joves el passat?
-
Societat
El Meteocat activa alertes a nou comarques per neu, vent i mal estat de la mar
-
Societat
El 30% de les europees majors de 15 anys patiran violència de gènere, segons l’OMS
-
Societat
Restablerta la circulació de l'R3 després d'una incidència a la infraestructura
-
Societat
El temps d'aquest dijous 20 de novembre: les temperatures arriben als 0 graus
-
Societat
Obre en proves la nova xarcuteria de Marc Ribas a Barcelona: «Hi ha molta feina a fer»
