El prec de la família de Bassa si pot sortir de la presó per visitar la mare

La Fiscalia ha informat que ho veu amb bons ulls

Publicat el 23 d’agost de 2018 a les 18:17
Actualitzat el 23 d’agost de 2018 a les 18:24
La Fiscalia del Tribunal Suprem ha acceptat que l'exconsellera de Treball, Dolors Bassa, pugui sortir de la presó de Puig de les Basses per fer una visita "puntual" a la seva mare, de 87 anys, que se sotmetrà a una delicada operació a l'hospital, segons ha confirmat la Fiscalia a NacióDigital.

La decisió la prendrà l'Alt Tribunal aquest dijous o com a màxim divendres, ha assegurat la defensa de Bassa a aquest diari, i suposa una mesura totalment excepcional. L'exconsellera és la presó catalana des del 7 de juliol, quan es va fer efectiu el seu trasllat des del centre d'Alcalá-Meco. Bassa està en presó provisional processada per un delicte de rebel·lió i un altre de malversació, en la causa general contra l'independentisme. 

La defensa de Bassa, però, demana respecte per la intimitat de la presa política, així com per la seva mare, i sol·licita que s'evitin concentracions a la presó que poguessin generar tensions o dubtes sobre la conveniència d'acceptar -per part de la Fiscalia o del Suprem- aquesta mesura excepcional. La petició de Bassa

L'exconsellera va demanar el permís per acompanyar la seva mare en el postoperatori, posant de rellevància la seva avançada edat i els riscos de l'operació quirúrgica, i segons el que permet el reglament penitenciari, que indica que en cas de "malaltia greu" de familiars propers, els reclusos podran sol·licitar la mesura. En qualsevol cas, però, la sortida de Bassa de la presó seria totalment temporal i aniria acompanyada d'estrictes mesures de seguretat.

L'advocat de Bassa va cursar la demanda aquest dimecres directament al Tribunal Suprem, tot i que també a través del centre penitenciari. Segons ha afirmat, la junta de tractament de la presó catalana no veia inconvenient en atorgar aquest permís.

En aquest punt, la Fiscalia no veu impediment en atorgar la llicència puntual a Bassa, sempre que la sortida de la presó es realitzi sota vigilància i sigui per un temps molt determinat. Una vegada la visita hagi finalitzat, l'exconsellera haurà de tornar immediatament a la presó.