La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) manté activada, la fase d’alerta del Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) per les fortes ratxes de vent que poden afectar alguns punts de Catalunya, aquest dissabte 6 de febrer.
Respecte a la nota d’activació de l’alerta, s’afegeixen noves comarques amb probabilitat de possible al període de 07.00 hores fins les 13.00 hores. L’alerta s’ha activat a conseqüència de l’avís de situació meteorològica de risc per vent emès pel Servei Meteorològic de Catalunya (SMC).
Segons les previsions del SMC en el període de les 07.00 hores a les 13.00 hores s’afegeixen en possible (probabilitat de menys del 30%) les comarques de les Garrigues, Pla d’Urgell, Segarra i Urgell. En aquestes comarques s’avança l’inici de la possible afectació de ratxes de vents superiors a 90 km/hores, previst en el període de 13.00 a 19.00 hores. La resta de comarques esmentades en el comunicat anterior és mantenen igual. Així doncs, entre les 07.00 hores i les 13.00 hores és manté la possible afectació per forts vents a les comarques de: Alt Camp, Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Baix Penedès, Barcelonès, Conca del Barberà, Garraf, Tarragonès i Vallès Occidental.
Entre les 13.00 hores i les 19.00 hores, la previsió del SMC, és manté igual i indica que és probable (probabilitat entre el 30 % i el 70%) que les ratxes de vent afectin a les comarques de: Alt Camp, Alt Penedès, Anoia, Conca del Barberà i Segarra. De la mateixa manera és possible que també afecti a les comarques de: Alt Empordà, Bages, Baix Camp, Baix Ebre, Baix Llobregat, Baix Penedès, Barcelonès, Garraf, Garrigues, Montsià, Noguera, Pla d’Urgell, Priorat, Ribera d’Ebre, Segrià, Solsonès, Tarragonès, Terra Alta, Urgell i Vallès Occidental.
Per últim, en el període de les 19.00 hores a les 01.00 hores, la previsió es manté igual. Segons al SMC la situació tendeix a millorar, i la previsió es limita a possible a les comarques de: Alt Camp, Alt Empordà, Alt Penedès, Anoia, Conca de Barberà, Garrigues, Pla d'Urgell, Priorat, Ribera d'Ebre, Segarra, Segrià, Terra Alta i Urgell.
El vent bufarà de component oest i les ratxes més fortes s’enregistraran a les zones elevades. Caldrà extremar la precaució a les comarques de l’Alt Empordà, del Baix Camp, del Montsià i del Baix Ebre on és possible que les ratxes de vent superin els 126 km/hora.
Davant les previsions de vent, la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat vol fer les següents recomanacions a la població:
• Si us trobeu a casa
- Tanqueu i assegureu portes, finestres i tendals.
- Eviteu deixar objectes no estàtics a les façanes i terrasses, com testos o altres objectes, per evitar que el vent els pugui fer caure al carrer i provocar un accident.
• Si sou al carrer
- No pugeu a llocs alts exposats al vent, com bastides i altres construccions externes.
- Si sou a zones de muntanya extremeu les precaucions i eviteu totes les activitats amb foc.
• Si heu de viatjar
- Abans de desplaçar-vos consulteu les prediccions meteorològiques i l’estat de les carreteres. Si hi ha predicció de vents forts eviteu els desplaçaments per carretera.
- Si és imprescindible desplaçar-vos: tingueu molta precaució perquè us podeu trobar obstacles a la via, cal alentir la marxa i ser prudent en els avançaments.
- Si conduïu vehicles de grans dimensions o amb remolc, extremeu les precaucions perquè teniu més risc de sortir-vos de la via o bolcar.
Preneu consciència del risc i extremeu les mesures d’autoprotecció. Escolteu la ràdio i la televisió i consulteu els webs d’informació meteorològica i viària:
• Portal de la mobilitat: www.mobilitat.net
• Servei Català de Trànsit: www.gencat.cat/transit
• Servei Meteorològic de Catalunya: www.meteo.cat
En cas d’emergència, si necessiteu ajut truqueu al 112 i seguiu sempre les indicacions de les autoritats.
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
Publicat el 05 de febrer de 2010 a les 20:19
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 31 d'octubre de 2025: boires i cel enteranyinat
-
Societat
Mor un home en caure d'una alçada de 14 metres mentre treballava en el sostre d'una empresa de Viladecans
-
Societat
Condemnen a presó el tuitaire que volia «perseguir» la família que va demanar més castellà a l'escola de Canet
-
Societat
Un congrés internacional i una exposició commemoraran el centenari de la mort de Gaudí
-
Societat
Els millors plans per la Castanyada 2025 a Catalunya
-
Societat
Les entitats mantenen el pols contra la prefectura de Via Laietana i convoquen una manifestació pel 23-N
