El Sindicat d'Habitatge del Raval (SHR) ha denunciat aquest dijous davant del Departament d'Interior, a Barcelona, la detenció "racista" d'un membre de l'entitat. Segons l'SHR, aquest matí la policia ha fet una "identificació per perfil racial" del company i després se l'ha endut detingut per "fer-lo declarar en relació amb un desnonament il·legal" el maig passat.
L'entitat ha lamentat que la detenció "combina el racisme policial i estructural amb l'increment de les pràctiques repressives de la Generalitat". En aquest sentit ha recordat que ahir mateix els col·lectius en defensa de l'habitatge explicaven que acumulen 364 multes per valor de més de 200.000 euros des del 2019.
"Aquesta onada repressiva no només és basant-se en centenars de multes sinó que els últims mesos hem viscut desenes de detencions d'activistes de tot el territori i múltiples causes penals obertes", afirma l'entitat en un comunicat.
"No només parlem de l'aplicació de la Llei Mordassa, sinó d'identificacions sistemàtiques" als
activistes, "desenes de detencions i causes penals obertes", "càrregues i brutalitat policial", seguiments "il·legals" o "intimidació amb armes de foc" als desnonaments, afegeix.
"Ens trobem davant d'un Govern que s'autoanomena d'esquerres i que diu protegir el dret a l'habitatge per un cantó, mentre per l'altre aplica la llei mordassa i reprimeix cada cop més durament un moviment organitzat que defensa el dret a sostre", clou.
El Sindicat d'Habitatge del Raval denuncia a Interior una detenció «racista»
Societat
Els col·lectius en defensa de l'habitatge acumulen 364 multes per valor de més de 200.000 euros des del 2019
- Desnonament al barri del Raval. | Carlos Baglietto -
- | Carlos Baglietto
ARA A PORTADA
Publicat el
14 d’octubre de 2021 a
les 20:48
Actualitzat el
14 d’octubre de 2021 a les
20:57
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fèlix viu una diada històrica i veu descarregar el primer pilar de 9 amb folre, manilles i puntals
-
Societat
Més pressió després de tres mesos de vaga: per què dimarts poden tancar totes les biblioteques de Barcelona?
-
Societat Adif preveu recuperar l'alta velocitat entre Girona i Barcelona «a mitja tarda»
-
Societat
Tenir cura d'una persona amb Alzheimer: «Fa sis anys que no tinc marit»
-
Societat
El martell de plata: la tradició extrema per comprovar que un Papa està mort
-
Societat
Mor atropellat un jove de 16 anys a Castelldefels: el conductor, detingut després de fugir
