La reunió s'ha fet a petició de la Plataforma Contra l'Intrusisme, que aglutina entitats com el Sindicat del Taxi de Barcelona (STAC), el col·lectiu Elite, l'Agrupació Taxi Companys (ATC), l'Asociación Empresarial del Taxi i l'Associació d'Empresaris de Cotxes de Lloguer amb Xofer entre d'altres, amb la voluntat de fer front comú en contra d'una de les xacres que afecten el sector, l'intrusisme professional.
Amb @mvidal80 ens hem reunit amb sector del Taxi a Bcn, compromís contra liberalització i intrusisme @PCI_TAXI_BCN pic.twitter.com/wR93ah5h0Q
— Ada Colau (@AdaColau) 9 desembre, 2015
En aquest sentit, el sector ha instat el govern municipal ha prendre diverses mesures per evitar l'acció de taxistes pirates, entre les quals destaquen la proposta de "pacificar" el Port Olímpic i la formació específica de la Guàrdia Urbana en aspectes relacionats amb el transport.
Zona d'actuació de taxistes pirates
"Hem demanat un pla de xoc per pacificar la zona del Port Olímpic", ha assegurat a NacióDigital el membre d'Elite Toni Martínez, que passaria per assegurar que el tram final del carrer de Ramon Trias Fargas sigui d'ús exclusiu per a taxi i bus en les hores de més demanda, ja que és un espai on es concentren diverses discoteques i altres establiments d'oci, "on sovint actuen diversos taxistes pirates". La mesura, segons els taxistes, permetria més fluïdesa al transport i evitaria problemes, no només de mobilitat, "sinó també de delinqüència i prostitució". A més, segons assenyala Martínez, també es milloraria el pas de les ambulàncies amb destí al proper Hospital del Mar, que sovint es troben amb el carrer bloquejat pels cotxes particulars i els taxis.
Una segona petició és la de constituir una brigada de la Guàrdia Urbana en formació específica relacionada amb el transport, que es pugui especialitzar en aspectes com la lluita contra l'intrusisme i assegurar el compliment de la normativa tarifària, una mesura que "donaria tranquil·litat al client, perquè permetria garantir que l'usuari utilitzés sempre taxis legals".
Unió contra l'intrusisme
De fet, la lluita contra els taxistes pirates és un punt que posa d'acord totes les entitats del sector, inclosos els professionals de les VTC -empreses de vehicles de Transport Complementari, és a dir lloguer de vehicles amb conductor-. Des d'Élite denuncien que hi ha "empreses-pantalla" que fan la funció del taxi "malgrat oferir serveis d'agència de viatges o de traducció i interpretació" i que actuen amb connivència amb hotels i fins i tot amb centres hospitalaris.
Amb aquestes peticions sobre la taula, l'Ajuntament estudiarà ara la seva viabilitat. De fet, la proposta de formació específica de la Guàrdia Urbana probablement formarà part del nou pla director que actualment s'està redactant i pel que fa als canvis al Port Olímpic, l'alcaldessa Colau i la regidora Vidal s'haurien compromès a tenir en compte la proposta, tot i adduir problemes amb els recursos per poder implementar aquestes mesures.