El temps del cap de setmana del 26 i 27 d'abril: tornen les pluges

El Meteocat planteja un cap de setmana marcat pels ruixats, que afectaran gran part del país dissabte i aniran a menys el diumenge

  • Pluja a Sabadell, en una imatge d'arxiu
Publicat el 25 d’abril de 2025 a les 19:05
Actualitzat el 25 d’abril de 2025 a les 20:44

Tornen les pluges. El Meteocat planteja un cap de setmana marcat pels ruixats, que afectaran gran part del país dissabte i aniran a menys el diumenge. Per dissabte, s'ha activat una alerta a 17 comarques per pluges intenses que aniran acompanyades de tempesta i de calamarsa.

El dissabte, fins a mig matí hi haurà ruixats d'intensitat moderada pràcticament a tot el territori, a excepció de l'extrem sud. A la tarda, la pluja s'acumularà a l'interior, amb especial intensitat a Osona i el Berguedà. La cota de neu baixarà dels 2.500 metres fins al voltant dels 2.200 metres, si bé podrà baixar fins als 1.800 metres a la cara nord del Pirineu al final del dia.

El diumenge al matí, la situació millora lleugerament i no s'esperen ruixats a cap punt del país. Els núvols tornaran a aparèixer a la tarda i les pluges se centraran a l'interior i al nord-est de Catalunya. 

La temperatura mínima diumenge baixarà lleugerament respecte de dissabte i la màxima serà lleugerament més alta en general, o similar a les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona. Hi haurà màximes de 25 °C a Tortosa i mínimes de 2 °C al Pont de Suert.