Fer petons als llavis és positiu per motius evidents, però també proporciona beneficis per a la salut bucodental, a més de per a la salut mental. I és que no només milloren l'estat d'ànim i redueixen l'estrès i enforteixen el sistema immunitari, sinó que els experts de diverses clíniques dentals expliquen que ajuden a prevenir problemes amb les dents i les genives.
En primer terme, els petons als llavis prevenen les càries i protegeixen l'esmalt perquè equilibren el pH de la boca i incrementen les sals minerals, que eliminen els àcids. També protegeixen contra infeccions, ja que permeten un intercanvi de bacteris que, en la majoria dels casos, són beneficiosos.
[noticiadiari]2/268624[/noticiadiari]
Alhora, com alliberen endorfines, serveixen per alleugerir el dolor i, d'una manera similar, redueixen els problemes associats a l'estrès que, al seu torn, poden provocar patologies bucodentals com la gingivitis o el bruxisme. Finalment, un petó ajuda a hidratar la boca i, per tant, a reduir la sequedat. Per tant, com a mínim des del punt de vista de la salut, no hi ha dubtes que els petons són molt recomanables.
[plantillavirals]
Els beneficis per a les dents i les genives de fer petons
Hi ha una evidència científica sòlida que confirma les propietats positives per al pH, el sistema immunitari i la sequedat bucal
ARA A PORTADA
Publicat el
15 de febrer de 2024 a
les 22:15
Et pot interessar
-
Societat
El nou pla d'usos de Ciutat Vella passa un nou filtre: el «sí» de Junts fa que Collboni no necessiti més suports
-
Societat
La crisi de l'habitatge arriba als pobles: per què els preus continuen disparats?
-
Societat
Tres complements salarials i més reforç per a la inclusiva: la lletra petita de la nova oferta d'Educació
-
Societat
L'excap del CNI a Girona, sobre el 17-A: «La pregunta no era si hi hauria un atemptat, sinó quan i on»
-
Societat El Gremi de Llibreters denuncia una vintena de pràctiques que «posen en perill» les llibreries
-
Societat
El Suprem permet recórrer l'eutanàsia a persones que tinguin un vincle estret amb el sol·licitant
