Amb el context econòmic actual, és comprensible que hi hagi gent que espremi al màxim el combustible del seu vehicle abans de repostar. De fet, ara per ara, el preu de la benzina i del dièsel frega els dos euros per litre. I tot i que aparegui a la pantalla l'alerta que el cotxe ha entrat en reserva, pot costar apropar-se a posar-ne de nou.
Aquesta situació ha empès a alguns individus a optar directament per deixar el cotxe i fer servir més el transport públic o la bicicleta. No obstant això, hi ha persones que han optat per continuar amb el vehicle privat (o bé no han tingut més opció). Per a elles, els expliquem maneres amb les quals poden estalviar la despesa en combustible.
Una via és posar en pràctica un conjunt de bons hàbits al volant, com ara conduir a una velocitat constant, evitant acceleracions brusques o frenades, circular a baixes revolucions o apagar el motor quan s'està aturat. A banda d'aquests consells, també és útil consultar quines són les benzineres més barates que es té a prop. Ara mateix, les pots consultar en aquest mapa elaborat per NacióDigital.
[h3] Què passa si s'esprem al màxim el testimoni de la benzina? [/h3]
El testimoni de la benzina indica que el dipòsit ha entrat en reserva, és a dir, que queda entre el 10 i el 15% de la càrrega màxima de combustible. Aquesta quantitat, en principi, ha de permetre arribar a una benzinera propera i respostar, però si ens resistim a fer-ho, potser no som conscients del que aquesta decisió comporta. El gest pot ser perjudicial per a la mecànica del cotxe, ja que posa en perill el funcionament d'un element clau: la bomba del combustible.
La bomba del combustible és la que succiona la benzina del dipòsit i la porta fins als injectors, on s'introdueix a l'interior dels cilindres i es crema. Quan el nivell de combustible és molt baix es formen bombolles a l'aire i la bomba ha de fer un sobreesforç, el que provoca que el mecanisme es faci malbé abans. La substitució d'aquesta peça té un preu elevat, no tant pel seu valor sinó per la mà d'obra que es requereix per canviar-la. En la majoria de cotxes és necessari desmuntar el dipòsit de combustible i, inclús, l'eix del darrere per fer la reparació.
Però conduir molts quilòmetres amb el dipòsit en reserva també té altres inconvenients. Quan queda poc combustible és més probable que els sediments que queden al fons de dipòsit embussin el filtre i els injectors, quelcom que afecta el seu funcionament. Substituir aquestes peces també té un preu alt. Així doncs, és evident que el remei pot resultar ser molt més car que la malaltia.
[plantillavirals]
Els dos motius pels quals has d'evitar conduir amb el cotxe en reserva
Esprémer al màxim el combustible que resta als vehicles és més perjudicial del que s'acostuma a pensar
ARA A PORTADA
-
La conferència de presidents, un camp de batalla que certifica la poca cultura federal de l'Estat Bernat Surroca Albet
-
El PP portarà a la conferència de presidents una esmena a la totalitat contra el «cupo independentista» Redacció
-
-
El Govern recula: les faltes d'ortografia penalitzaran a la Selectivitat més enllà de les llengües Redacció
-
Publicat el 28 d’agost de 2022 a les 12:05
Et pot interessar
-
Societat Ciberatac a Infojocs amb una «quantitat significativa» de dades robades
-
Societat Defensar la llengua ja és cosa de tots: crida a les entitats per adherir-se al Pacte
-
Societat El temps d'aquest divendres 6 de juny: s'estabilitza la temperatura estiuenca entre sol i núvols
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 7 i 8 de juny
-
Societat Barcelona, escollida per acollir un centre d'escala mundial sobre «economia oceànica sostenible»
-
Societat Un fenomen inèdit a la galàxia: neix un planeta gegant a partir d'una estrella diminuta