VÍDEO Desenes de persones tallen la Gran Via de Barcelona entre crits de "llibertat, llibertat" https://t.co/JQiFjJy1Lv pic.twitter.com/5QGK5pKBHB
— NacióPolítica (@naciopolitica) 12 de febrer de 2019
Els primers a sortir del seu lloc de treball han estat els empleats d'Economia, liderada fins fa no gaire per Oriol Junqueras, que aquest dimarts seu al banc dels acusats. "No ens podem quedar quiets mentre dura el judici", deia una de les treballadores que ha tallat la Gran Via. "Hem de donar tot el nostre suport als presos perquè l'estat espanyol no està actuant bé", afegia.
També s'han sumat a l'aturada els treballadors d'Agricultura, amb la consellera Teresa Jordà al capdavant. En Quim és un dels funcionaris que ha decidit participar en la protesta. "Al departament som pocs però ben avinguts i creiem que sortir al carrer és una necessitat de país", assegurava.
Repetir la crida
Durant deu minuts els manifestants han repetit els càntics de "Llibertat" i "Llibertat, presos polítics", mentre lluïen una pancarta amb el lema "Els jutgen a ells, ens jutgen a tots".
Ben a prop de la pancarta, la Núria tenia clar que avui calia sortir al carrer. "Ho tornaré a fer els cops que calgui", explicava aquesta treballadora de l'Institut Català de Salut. El seu company Albert també assegurava que els treballadors públics ja es plantegen repetir els talls de Gran Via periòdicament i valoren fer-los un cop per setmana. "Ens agradaria que els presos estiguessin aquí", deia mentre durava el tall. A deu metres d'ell i ben a prop de la pancarta hi havia el gerent de l'ICS, Josep Maria Argimon.
Al cap de deu minuts, els treballadors han tornat als seus departaments però molts asseguraven que aquesta tarda assistirien a la manifestació convocada a la plaça de Catalunya amb el lema "L'autodeterminació no és delicte".