Els Mossos detenen quatre activistes per l'acció contra l'hotel d'un magnat israelià a Barcelona

Col·lectius socials criden a la solidaritat amb els arrestats, després que la policia els hagi portat a comissaria amb acusacions de coaccions, violació d'establiment o agreujants per discriminació

Publicat el 28 de novembre de 2023 a les 18:18
Actualitzat el 28 de novembre de 2023 a les 18:20
Diversos col·lectius socials van protagonitzar una acció contra un hotel propietat d'un magnat israelià el passat 21 d'octubre al centre de Barcelona, en plena escalada de la intervenció militar d'Israel sobre Gaza. Ara, més d'un mes després, aquell cas ha acabat amb quatre detencions. Durant aquest matí i tarda, agents dels Mossos d'Esquadra s'han presentat al domicili de diversos investigats i s'han endut a comissaria quatre presumptes participants de l'acció. També han denunciat quatre persones més. Així ho confirma la policia catalana, després que diverses entitats socials hagin explicat alçat la veu contra les detencions i hagin cridat a una protesta a la comissaria de Les Corts com a acte de solidaritat. 

Fonts del Sindicat de Llogateres concreten que els consten que hi ha diverses acusacions que inclouen delictes com les coaccions, o la violació d'establiment obert al públic, a més d'un agreujant per discriminació. Ara bé, es desconeix si tots els detinguts comparteixen les diverses acusacions o com queden repartides, a hores d'ara. Fonts oficials dels Mossos tampoc no detallen quins són els càrrecs pels quals investiguen els activistes, o el motiu de les quatre denúncies afegides.

De moment, des de diversos col·lectius socials de la capital catalana denuncien que s'ha arrestat quatre persones per haver format part "d'una acció de denúncia contra el genocidi del poble palestí". Aquests militants estan vinculats a col·lectius com l'Ateneu La Base, el Sindicat de Barri del Poble-sec, el Grup d'Habitatge dels Tres turons o el mateix Sindicat de Llogateres. Per fer-hi acompanyament, s'ha convocat una concentració a les 18h a la comissaria dels Mossos a la travessera de les Corts. 

Aquell dissabte, l'acció es va justificar per part dels moviments socials com un assenyalament al rèdit econòmic que les grans potències d'Israel treuen de "l'ocupació del territori palestí". L'escenari escollit va ser l'Hotel Cortés perquè acabava de ser adquirit pel magnat Haim Tsuff, qui consta a la llista Forbes del 2022 com la 42a persona més rica d'Israel. La protesta vinculava aquest empresari a la indústria militar, el sector petrolier i el negoci immobiliari. 

[noticiadiari]2/265738[/noticiadiari]
L'acció, que no va comportar cap incident violent, sí que va deixar la façana de l'hotel plena d'adhesius contra l'ofensiva bèl·lica israeliana contra Gaza. També es van retirar algunes banderes situades als balcons de l'edifici i es van canviar per les del poble palestí. Durant una estona, es va ocupat el vestíbul de l'allotjament turístic i es va llegir un manifest. La policia va fer acte de presència i finalment la protesta es va desfer.