Un total de 33 regidors dels 41 que té l'Ajuntament de Barcelona demanaran aquest dimecres al president espanyol, Pedro Sánchez, que iniciï els tràmits per il·legalitzar la Fundació Francisco Franco, que pretén obrir una seu a la ciutat, segons va avançar El Periódico.
Barcelona en Comú, el Grup Municipal Demòcrata, ERC, el PSC, la CUP i els regidors no adscrits Juanjo Puigcorbé i Gerard Ardanuy escenificaran la reclamació en una roda de premsa conjunta a l'Ajuntament, amb la participació del tercer tinent d'alcaldia, Jaume Asens.
També participaran en la trobada representants de l’Associació Catalana d’Expresos Polítics del Franquisme, SOS Bebés Robados, l’Institut de Drets Humans de Catalunya, Irídia, el Grup d’estudis Polítitics i l’Associació Italocatalana Antifeixista.
La demanda municipal arriba després que el 27 d'octubre la fundació fes una crida per obrir delegacions arreu de l'estat espanyol. Els seus responsables consideren que la figura del dictador i el seu llegat "han estat i són desfigurats de forma permanent".
Aleshores el primer tinent d'alcaldia, Gerardo Pisarello, va avisar que l'Ajuntament faria "tot el possible" per evitar l'obertura d'una seu de la fundació a Barcelona.
Els partits de Barcelona demanen a Sánchez il·legalitzar la fundació Francisco Franco
Ciutadans i el PP són els únics grups municipals que s'han oposat a il·legalitzar la fundació en defensa del franquisme
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de desembre de 2018 a
les 08:05
Actualitzat el
19 de desembre de 2018 a les
08:17
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home després quedar atrapat sota un palet
-
Societat
Els professors endureixen la protesta: una setmana de vagues i una gran manifestació a Barcelona
-
Societat
Agredeixen sexualment una dona mentre passejava els gossos a Montjuïc
-
Societat
El català suma més de 160.000 publicacions a les xarxes en un any, un 31% més que el 2025
-
Societat
Salut recula i no incentivarà els CAP per reduir la llargada de les baixes
-
Societat
Mor un motorista en un accident a la B-23 a Esplugues de Llobregat
