Un total de 33 regidors dels 41 que té l'Ajuntament de Barcelona demanaran aquest dimecres al president espanyol, Pedro Sánchez, que iniciï els tràmits per il·legalitzar la Fundació Francisco Franco, que pretén obrir una seu a la ciutat, segons va avançar El Periódico.
Barcelona en Comú, el Grup Municipal Demòcrata, ERC, el PSC, la CUP i els regidors no adscrits Juanjo Puigcorbé i Gerard Ardanuy escenificaran la reclamació en una roda de premsa conjunta a l'Ajuntament, amb la participació del tercer tinent d'alcaldia, Jaume Asens.
També participaran en la trobada representants de l’Associació Catalana d’Expresos Polítics del Franquisme, SOS Bebés Robados, l’Institut de Drets Humans de Catalunya, Irídia, el Grup d’estudis Polítitics i l’Associació Italocatalana Antifeixista.
La demanda municipal arriba després que el 27 d'octubre la fundació fes una crida per obrir delegacions arreu de l'estat espanyol. Els seus responsables consideren que la figura del dictador i el seu llegat "han estat i són desfigurats de forma permanent".
Aleshores el primer tinent d'alcaldia, Gerardo Pisarello, va avisar que l'Ajuntament faria "tot el possible" per evitar l'obertura d'una seu de la fundació a Barcelona.
Els partits de Barcelona demanen a Sánchez il·legalitzar la fundació Francisco Franco
Societat
Ciutadans i el PP són els únics grups municipals que s'han oposat a il·legalitzar la fundació en defensa del franquisme
ARA A PORTADA
-
Política L'amnistiat Junqueras renova l'«intacte» compromís independentista des de la zona zero Lluís Girona Boffi
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
Política Comín ja és a Madrid per recollir l'acta d'eurodiputat abans de l'acte de retorn a Catalunya Neus Climent / Agències
-
Televisió Pedro Sánchez accepta la invitació de «La Revuelta»: Broncano l'entrevista aquest dijous Victor Rodrigo
-
Publicat el
19 de desembre de 2018 a
les 08:05
Actualitzat el
19 de desembre de 2018 a les
08:17
Et pot interessar
-
Societat
Ja no et podràs jubilar als 66 anys: així canvia l’edat de jubilació el 2027
-
Societat
Els impulsors de la ILP del 6% en educació reclamen a Illa un calendari clar
-
Societat
«Si vas néixer el 19 de març de 1997, et busquem»: el missatge desconcertant de l'ATM
-
Societat
Els docents també agafen la bandera de l'habitatge i escalfen la vaga general
-
Societat
Barcelona i l'Hospitalet concentren onze dels quinze barris amb més estrangers de l'Estat
-
Societat
«Podries votar per l'Eliska?»: Alerta amb la nova estafa que pot robar-te el compte de WhatsApp
