L'Associació de Promotors de Catalunya (APCE) ha reclamat al Govern i a l'Ajuntament de Barcelona "reconsiderar" dues de les últimes mesures estrella aprovades per les administracions, argumentant les conseqüències negatives que pot tenir la crisi del coronavirus en el sector. D'una banda el nou decret d'habitatge de la Generalitat, que entre altres coses obliga a oferir lloguer social abans de desnonar, i de l'altra la mesura impulsada per l'Ajuntament de Barcelona per reservar el 30% de les noves promocions a habitatge social.
L'APCE també ha demanat agilitzar la tramitació de llicències, definir el preu dels mòduls per a habitatge social. El seu president, Lluis Marsà, ha demanat a les administracions que actuïn "amb promptitud i pensin en la ciutadania" i fer que el promotor pugui iniciar l'habitatge on hi hagi "demanda acreditada".
L'associació ja es va oposar al decret, sobretot per la definició d'habitatge buit que recollia. La normativa elimina l'excepció prevista originalment a la llei, que deixava de considerar buits habitatges de grans propietaris ocupats per una família si el titular iniciava un procés judicial per fer-los fora.
Amb la modificació aprovada a la cambra s'elimina aquesta consideració i, per tant, bancs i fons voltors hauran d'oferir lloguers socials a les famílies vulnerables que hagin ocupat l'habitatge, encara que les hagin demandat. Si no ho fan, podran ser multats, pels ajuntaments en primera instància i pel Govern en segona.
L'oposició de l'APCE a la reserva del 30% a Barcelona tampoc és nova i és una de les entitats que va presentar un recurs judicial contra la seva aprovació.
[noticiadiari]2/199826[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198648[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Els promotors reclamen «reconsiderar» el decret d'habitatge del Govern i el 30% de Colau
L'Associació de Promotors de Catalunya demana agilitzar la tramitació de llicències
ARA A PORTADA
Publicat el 08 d’abril de 2020 a les 20:33
Actualitzat el 08 d’abril de 2020 a les 20:35
Et pot interessar
-
Societat Collboni adverteix al Comitè de les Regions que Europa s'enfronta a una crisi de l’habitatge «mai viscuda»
-
Societat El temps d'aquest dijous 15 de maig: els ruixats van minvant sense desaparèixer del tot
-
Societat Un incendi en una planta química de Sevilla obliga a confinar 77.000 persones per risc d'intoxicació
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 17 i 18 de maig
-
Societat Els ajuntaments de la Catalunya Nord i Òmnium recorren la prohibició del català als plens
-
Societat Un estudi determina que la telemedicina redueix a un 54% la mortalitat en insuficiència cardíaca crònica