El sindicat USTEC-STEs (IAC), juntament amb la Intersindical i la CGT, manté la convocatòria de vaga per al pròxim 6 de setembre, dia d'inici del curs 2023-2024, davant la manca d'acord amb el departament d'Educació. El sindicat va anunciar l'aturada el juny passat després que les negociacions amb la nova conselleria fracassessin.
Exigien el reconeixement del deute pels estadis deixats de cobrar i un termini de cobrament; l'equiparació salarial per al professorat de l'FP; i la reducció de dues hores lectives per als majors de 55 anys. Segons ha explicat la portaveu d'USTEC, Iolanda Segura, a l'ACN, ambdues parts no s'han tornat a reunir des d'aleshores.
"No esperem gran cosa, no soc gens optimista. No em sembla que amb la nova consellera puguem fer grans canvis", ha afirmat Segura. La primera i última reunió entre la nova titular d'Educació, Anna Simó, i el sindicat va ser el passat 30 de juny. Dies abans de la reunió, des d'USTEC van afirmar que ambdues parts tenien la negociació "molt avançada" i que tancar un acord abans que acabés el curs passat era possible. De fet, Segura ha insistit que només quedaven per "polir" punts específics. Tanmateix, la trobada va acabar sense acord i, segons Segura, departament i sindicat no han tornat a trobar-se.
Davant d'aquest gir en la negociació, el sindicat veu de forma "sospitosa" el canvi al capdavant de la conselleria. La portaveu del col·lectiu ha afirmat que creuen que es podria haver produït, entre d'altres, per evitar l'acord.
De cara el dia 6 de setembre, Segura ha admès que no esperen una gran participació del sector, ja que "és el primer dia -del curs-, i venim de l'estiu". Tot i això, ha defensat la convocatòria com un toc d'alerta pel Departament: "S'està menystenint el sentit de la negociació de forma deliberada i per nosaltres és una manera de dir que s'ha de comptar amb la comunitat educativa a l'hora de prendre decisions".
Per poder desconvocar de la vaga, Segura ha assegurat que "el que hauria de passar és que el departament digui que signa la proposta" presentada al juny. La portaveu ha lamentat que les expectatives són mínimes i que si no es produeix un acostament per part d'Educació continuaran "en lluita". "És responsabilitat nostra continuar batallant per un sistema educatiu públic de qualitat i tenim clar que seguirem aquesta línia, i la manera de lluitar-ho, per nosaltres, és l'acció sindical", ha exposat.
Els sindicats educatius mantenen la vaga del 6 de setembre, primer dia de curs
Societat
USTEC, Intersindical i la CGT reclamen a la nova consellera que escolti les seves reclamacions i reverteixi les retallades; no preveuen una gran mobilització però defensen l'aturada com a toc d'alerta si no s'avança en la negociació
- La manifestació dels sindicats d'educació d'aquest dijous a Barcelona -
- ACN / Jordi Borràs
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
-
Política «Fins que no tinguem una dreta nacional, la dialèctica política serà pobra» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
28 d’agost de 2023 a
les 15:39
Et pot interessar
-
Societat
Troben tres projectils antiaeris en un pis de l'Eixample de Barcelona
-
Societat
La frontera és més important que les vides
-
Societat
Les famílies, dic de contenció davant dels embats del PP i Vox a la llengua als Països Catalans
-
Societat
El papa Lleó XIV reclama «solucions de pau, estabilitat i justícia» per la crisi de Ceuta
-
Societat
Grans súpers a dins de mercats municipals: així s'estén (i es paga) el model a Barcelona
-
Societat
Estabilitzat un incendi de vegetació agrícola a l'Anoia
