Els Verds, contra l'augment del preu del transport públic

Publicat el 21 de desembre de 2010 a les 16:52
L’ Associació Els Verds-Esquerra Ecologista denúncia la pujada del preu del transport públic que regirà en el sistema Tarifari integrat a partir de l’ 1 de gener del 2011. L’increment aprovat per  l’Autoritat del Transport Metropolità es de gairebé un 3%, però el títol més utilitzat (T-10 d’una zona) arriba al 3,77% . Tot plegat per sobre de l'IPC que és del 2,5%.

Per als Verds aquesta pujada és vergonyosa i escandalosa "ja que repercuteix a les classes treballadores, a les persones en atur i a les rendes més baixes  del nostre país que tenen el transport públic com a opció viable per als seus desplaçaments".

Des dels Verds es considera que aquesta proposta va en contra de la mobilitat sostenible que vol promocionar el transport públic davant el transport privat.

Des de la formació ecologista s’ha instat a les associacions socials, ecologistes, ciutadanes i politiques perquè "aquest atac" contra les butxaques dels ciutadans i ciutadanes contra l’ús del transport públic "no quedi impune".

És per aquest motiu que l’associació Els Verds-EEC insta a estudiar diferents iniciatives bassades en la mobilització social i política en defensa d’un veritable transport públic, amb un servei de qualitat i amb preus populars i congelats en temps de crisi.