Vídeo

«És molt caspós»: el surrealista nou anunci per promocionar el turisme al País Valencià

L'agència de turisme valenciana estrena un espot publicitari per la campanya del 2025 carregat de tòpics

Per l'espot hi desfilen els tòpics de la terra del sol etern, una paella a primera línia de mar, la Tomatina així com diversos elements folklòrics que recorden més una illa tropical del carib
Per l'espot hi desfilen els tòpics de la terra del sol etern, una paella a primera línia de mar, la Tomatina així com diversos elements folklòrics que recorden més una illa tropical del carib | Comunitat Valenciana
Redacció
13 de febrer de 2025, 12:28

Nova polèmica al País Valencià, en aquest cas per un espot publicitari. El Govern valencià ha presentat la nova campanya turística, que enguany té per eslògan "És més que un destí, és una actitud". L'anunci televisiu que l'acompanya, que està rodat en anglès, presenta una família de turistes rumiant els plans que poden fer i ha aixecat polseguera per la imatge que desprèn del territori, arrelada als hotels, sol i platges que es venien ara fa 50 anys com si fossin en un ressort a tocar de Marina d'Or.

Per l'espot hi desfilen els tòpics de la terra del sol etern, una paella a primera línia de mar, la Tomatina així com diversos elements folklòrics que recorden més una illa tropical del carib. Els protagonistes ballen pels carrers, buits; els valencians hi apareixen com a part del decorat. Ara són cambrers, ara són músics. L'anunci s'ha emès en anglès per la televisió valenciana À Punt, un fet que ha generat crítiques per la manca de connexió amb la realitat del territori. 

"És molt caspós, molt de Benidorm dels anys 70", opina un tuitaire. "A mi em sembla més un capítol de Benny Hill que un anunci sobre la Comunitat Valenciana. Als valencians ens han reduït a micos de Fira en un capítol de Benny Hill", assenyala un altre. 

Els darrers dies Mazón, en hores baixes per la gestió de la dana, ha atiat la catalanofòbia amb l'exigència que retorni a Oriola el Llibre dels Repartiments, que actualment es troba en el que el dirigent del PP assenyala com “l’autoanomenada Biblioteca Nacional de Catalunya”. També ha estrenat una polèmica mesura perquè el valencià passi a ser opcional segons el que triï cada família.