Si ets dels que li agrada córrer per Barcelona, això t'interessa. Segons un estudi del Racc i Zurich, córrer per la Diagonal o el Paral·lel durant les hores de més volum de vehicles podria arribar a ser perjudicial per la salut. És per això que és molt important decidir per on es vol córrer i també l'hora, perquè pot ajudar a reduir deu vegades la contaminació que respira un runner a la capital catalana.
L'informe se centra en quatre espais: la carretera de les Aigües de Collserola, el passeig Marítim, la Diagonal i el Paral·lel. Els millors moments són el migdia i el capvespre. L'objectiu és evitar l'hora punta de trànsit del matí i a la tarda i vespre les partícules baixen de manera substancial en els punts més allunyats del centre, com ara el passeig Marítim i la carretera de les Aigües.
Això és l'argument definitiu per deixar de fer esport a la ciutat? No. Malgrat tot, és millor fer esport que no fer-ne. Segons Lluís Puente, director de la Fundació Racc, és preferible fer esport en un ambient contaminat que no pas quedar-se a casa al sofà.
És saludable córrer per Barcelona?
Un estudi del Racc i Zurich conclou que fer esport per la Diagonal o el Paral·lel pot ser perjudicial per la salut
ARA A PORTADA
-
L'altra cara de Sixena: el retorn de les obres s'impregna d'entitats catalanòfobes Lluís Girona Boffi
-
-
-
El desig de la pregonera Emma Vilarasau per la Mercè: jutjar Netanyahu, trencar amb Israel David Cobo
-
Collboni reforça l'alcaldia per la fragmentació de l'oposició, segons una enquesta d'«El Periódico» Marc Orts i Cussó
Publicat el 28 de març de 2019 a les 19:45
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest 24 de setembre: núvols, fred i neu
-
Societat Una dona de 84 anys mor després de ser atropellada per un cotxe a l’avinguda Meridiana
-
Societat Oportunitat perduda
-
Societat Presó per al detingut pel cadàver esquarterat dins d'una maleta a Vilanova i la Geltrú
-
Societat El temps d'aquest dimarts 23 de setembre: baixada de temperatures
-
Societat Confirmen que el segon cos trobat a l'Alt Penedès és el del pare del menor