La sala militar del Tribunal Suprem ha confirmat l’expulsió d'un agent de la Guàrdia Civil destinat a la Comandància de Barcelona que va ser condemnat per l'Audiència de Barcelona per difondre fake news sobre menors estrangers no acompanyats (MENAS). L'Institut Armat li va obrir un expedient disciplinari al novembre, quan va ser condemnat amb la primera sentència a l'Estat per difondre informació falsa i discriminatòria contra un col·lectiu vulnerable i el va acabar expulsant. Ara, el Suprem ha rebutjat el recurs del caporal.
L'acusat va ser considerat responsable d'un delicte d'odi en publicar a xarxes socials el vídeo d'una agressió d'un home a una dona i inventar-se que era "un mena marroquí de Canet de Mar", quan en realitat l'enregistrament era d'una càmera de seguretat de la Xina que havien publicat les autoritats del país per trobar-ne a l'autor.
Després d'arribar a un acord amb la Fiscalia, l'agent va acceptar una pena de 15 mesos de presó, una multa de 1.620 euros i l'obligació de tancar els seus perfils a internet, cosa que ja va ser efectiva abans del judici.
En el seu moment, el vídeo va tenir 21.900 visualitzacions i l'acusat el va acompanyar del missatge: "Aquí teniu el vídeo del mena àrab de Canet de Mar, els mateixos als quals li donarem la pagueta fins als 23 anys, els nens de Pere Piscines. Per cert, després per a més inri la viola, aquests energúmens i aquests ramats de marroquins no apareixeran als mitjans".
Més concretament, l'enregistrament dura 45 segons i mostra com un home agredeix una dona amb 15 cops de puny al cap seguits de set puntades també al cap fins a deixar-la inconscient, després li intenta baixar els pantalons, l'agafa del cabell i l'arrossega per terra fins a sortir de pla.