Familiars dels tres desapareguts per la dana demanen que se'ls doni per morts

En complir-se tres mesos del tràgic temporal es poden iniciar els tràmits perquè aquestes tres persones puguin computar com a víctimes mortals i es puguin sol·licitar les ajudes pertanyents

El barranc del Poyo, destrossat per la dana
El barranc del Poyo, destrossat per la dana | Eduardo Manzana / Europa Press
Redacció
29 de gener de 2025, 18:33

Familiars dels tres desapareguts per la dana al País Valencià han iniciat ja els tràmits per declarar-ne la mort. El govern espanyol i l'Agència Tributària han mostrat la seva predisposició per facilitar la maniobra i que es doni a terme tan bon punt sigui possible. "És un alleugeriment grandíssim", ha apuntat un dels familiars en declaracions a Europa Press.

Quins casos són? L'Elisabeth va desaparèixer quan circulava amb el seu vehicle prop d'un hotel a Xiva. El Paco va salvar els seus dos nets col·locant-los sobre el sostre del cotxe quan venia la riada i se li va perdre el rastre a Montserrat (València). El Javi es trobava a Pedralba amb la seva filla, qui va ser trobada morta, i tampoc se n'ha sabut res més.

En complir-se tres mesos de les desaparicions i del tràgic temporal, ja es poden iniciar els tràmits per declarar les morts i sol·licitar les ajudes pertinents. D'aquesta manera, les tres persones desaparegudes se sumarien a les víctimes mortals de la dana i deixarien el registre final en 227 decessos. En paral·lel, però, les tasques dels efectius de la Guàrdia Civil i de la Unitat Militar d'Emergències (UME) no cessen.

Les autoritats admeten que les probabilitats de trobar els cossos són cada cop menors, però que "no són zero". Els familiars mantenen també l'esperança que els cadàvers apareguin i se'ls pugui donar l'últim adeu. En paral·lel, les tres famílies se sumaran a la demanda que està preparant SOS Desapareguts per demanar responsabilitats legals als gestors de la tragèdia.

Arxivat a