La conselleria d'Universitats i les universitats catalanes han acordat aquest dilluns fer un seguiment semestral per garantir el compliment de l'ús de la llengua de docència de l'assignatura triada en el pla docent de l'estudi oficial, que es fa públic abans de matricular-se.
La consellera Gemma Geis, que ha presidit la reunió extraordinària de la Comissió de Política Lingüística de Consell Interuniversitari de Catalunya, ha explicat que Govern i universitats han reafirmat "el compromís de garantir els drets lingüístics dels estudiants i el professorat", així com assegurar el manteniment de la llengua de docència de les assignatures durant tot el curs.
Les universitats elaboraran informes semestrals que lliuraran al departament, on es recolliran totes les incidències que es produeixin sobre canvis en la llengua de docència, així com els canvis i motivacions d'aquestes variacions, i es farà un seguiment del compliment general de les llengües de docència en els diferents plans docents.
[noticiadiari]2/210352[/noticiadiari]
L'ús de la llengua catalana supera el 50% en els estudis oficials de grau, i el departament assenyala que la forta internacionalització de la universitat, amb un augment de l'oferta d'assignatures en castellà i terceres llengües, especialment en màsters i doctorats, "no ha provocat en cap cas la reducció del nombre d'assignatures que s'imparteixen en català".
[plantillagent]
Govern i universitats vigilaran que les assignatures s'imparteixin en la llengua prevista
La conselleria d'Universitats nega que la forta internacionalització de la universitat hagi provocat la reducció del nombre d'assignatures que s'imparteixen en català
- Una classe d'alumnes de la UB -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de setembre de 2021 a les 19:51
Et pot interessar
-
Societat
El Meteocat activa l'avís de perill a 19 comarques per pluja fins diumenge
-
Societat
Més de 400 bombers voluntaris porten la Generalitat als jutjats per reclamar drets laborals
-
Societat
Els desallotjats acampats davant del B9 de Badalona maregen la policia per evitar el desallotjament
-
Societat
Campanya del Govern per informar els nouvinguts sobre les opcions d'aprendre català
-
Societat
Quant s'han gastat els catalans aquest estiu?
-
Societat Mor un home de 76 anys en l'incendi de casa seva a l'Hospitalet de Llobregat
