«Caos i desinformació» a l'alta velocitat de l'estació de Sants pel descarrilament d'un tren

La circulació de trens s'ha restablert progressivament després de l'incident a les instal·lacions de Can Tunis, que no ha deixat cap ferit

Vigilants de Sants donen explicacions als passatgers afectats pels problemes a l'AVE
Vigilants de Sants donen explicacions als passatgers afectats pels problemes a l'AVE | Hugo Fernández Alcaraz
Redacció
13 de setembre de 2024, 09:00
Actualitzat: 14:55h

Centenars de passatgers de l'alta velocitat amb sortida des de l'estació de Sants han vist demorats els seus trens aquest divendres al matí pel tall de circulació temporal a causa del descarrilament d'un Euromed a Can Tunis. Diversos trens AVE, Euromed i Intercity han patit retards, entre la resignació i en alguns casos indignació dels passatgers. Ara, els trens van sortint progressivament però encara amb retards remarcables.

"El pitjor és la desinformació", s'ha queixat a l'ACN una passatgera amb destí a Madrid que havia vist "desaparèixer" el seu tren dels panells de l'estació "mentre altres ja han començat a sortir". Xavier Canals, també amb destí a la capital espanyola, responia així a la situació i l'espera: "Potser si ens haguessin avisat hauríem anat nosaltres a treure el tren descarrilat".

Diversos trens d'alta velocitat i llarga distància que havien de sortir de Sants han patit retards, en alguns casos de més de dues hores, abans que la circulació es restablís. Al vestíbul de l'estació, esperant per accedir al control de seguretat, una munió de gent ha esperat pacientment rebre informació sobre la incidència i sobre la situació del seu tren.

"No tenen ni megafonia", bromejava Xavier Canals, que havia d'haver agafat un tren d'alta velocitat a Madrid a les 8:55 h i a tres quarts d'onze encara esperava notícies. Es referia així a l'operari d'Adif que, megàfon en mà, mirava de donar explicacions a la multitud que esperava. També amb destí a Madrid però per al tren de les 11 h, la Mabel es resignava, conscient que probablement perdrà el seu enllaç des de la capital espanyola cap a un altre punt.

Alguns passatgers han optat per buscar informació dirigint-se a les oficines d'un dels operadors privats que cobreixen el trajecte Barcelona-Madrid i amb el qual viatgen. "Portem una bona estona, i veiem que ja van sortint altres trens, però el nostre ha desaparegut de les pantalles", explicava un matrimoni barceloní a la cua del punt d'informació d'aquest operador.

La Montse ha relatat que quan han arribat a l'estació, a quarts de nou del matí, han trobat "bastant de caos" i han entès que hi havia demores però no han rebut cap informació oficial. "Això del descarrilament ho hem anat sentint més tard, però ningú ens donava raons; el pitjor és la desinformació", afirma.