L'amenaça de la Federació d'Entitats Culturals Andaluses a Catalunya (FECAC), de no organitzar la Fira d'Abril a Barcelona pel fet que enguany el consistori ha obert un concurs públic amb unes condicions que l'entitat considera que li suposarien "l'asfíxia econòmica", ha obtingut resposta de l'Ajuntament de Barcelona aquesta mateixa tarda per boca del tinent d'alcalde de Ciutadania, Participació i Transparència, Jaume Asens, que ha assegurat que la Fira d'Abril continuarà a la ciutat perquè "forma part del patrimoni de la ciutat i uneix les cultures catalana i andalusa".
Cal tenir en compte que l'Ajuntament ha obert enguany un concurs públic, atès que a més de FECAC hi havia una altra entitat interessada en l'organització. Una comissió formada per tres independents de l'àmbit cultural valorarà els projectes, que es poden presentar fins a aquest divendres, per resoldre pròximament a qui atorga l'organització, però ressaltant la voluntat del consistori que la fira se segueixi celebrant a la ciutat, per bé que amb algunes limitacions, com ara la reducció de les atraccions per garantir la seguretat. El termini per presentar-se al concurs finalitza aquest divendres, 15 de gener.
Política de transparència
En aquest sentit, Asens ha inscrit la convocatòria del concurs públic en la política de transparència del govern d'Ada Colau, i més en un cas com el de la Fira d'Abril, en què l'anterior cúpula de la FECAC està imputada per un presumpte delicte d'apropiació indeguda, frau i delicte continuat de falsedat en document. A més, ha insistit que el concurs garantirà que "es prioritzi la seguretat", a més de possibilitar que "els beneficis reverteixin en l'associacionisme cultural".
La crida d'atenció de la FECAC també ha comportat la reacció del regidor del grup municipal de CiU Jordi Martí, que ha atribuït a "manca de diàleg" la possibilitat que la ciutat perdi la Fira d’Abril. "No té sentit que les noves condicions imposades per l’Ajuntament per a la celebració d’aquest esdeveniment puguin deixar fora les seves veritables protagonistes: les entitats andaluses", ha assegurat.
També ha opinat la presidenta del grup de Ciutadans a l'Ajuntament, Carina Mejías, que ha indicat que "la ciutat no pot permetre's perdre un esdeveniment d'aquestes característiques" ja que "molts ciutadans de l'àrea metropolitana el tenen com a referent d'oci". Així mateix, Mejías ha destacat que "cal exigir la màxima transparència en la gestió dels fons públics que rebi l'entitat i dissipar d'aquesta manera les possibles ombres de sospita que s'han produït fins ara". Per la seva banda, el president del grup municipal del PP, Alberto Fernández Díaz, també ha defensat la celebració d'aquest esdeveniment a la capital catalana, tot exigint a Ada Colau que "garanteixi que la Fira d'Abril continuï a Barcelona".
Jaume Asens defensa la Fira d'Abril com a «part del patrimoni de la ciutat»
El tinent d'alcalde assegura que la celebració continuarà a Barcelona perquè "uneix les cultures catalana i andalusa" | Defensa que el concurs públic, criticat per la FECAC, forma part de la política de transparència del govern d'Ada Colau
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de gener de 2016 a les 20:56
Actualitzat el 12 de gener de 2016 a les 21:12
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 21 de novembre: alerta per neu i vent a cinc comarques
-
Societat
Les tres claus de la nova mobilitat a l'entorn del Camp Nou en dia de partit
-
Societat
Barcelona preveu iniciar a finals del 2027 les obres per recuperar el Tramvia Blau
-
Societat
Els Mossos interroguen les germanes i la psicoterapeuta de Jonathan Andic
-
Societat
El Meteocat activa alertes a nou comarques per neu, vent i mal estat de la mar
-
Societat
El 30% de les europees majors de 15 anys patiran violència de gènere, segons l’OMS
