La jutgessa de Barcelona Silvia López Mejías, que investiga la presumpta malversació de fons públics i suborn a alts càrrecs d'Adif en licitacions d'obres de l'AVE, ha remès al jutge del Vendrell instructor del cas 3% part de la seva causa. Es traca de dos informes de la Guàrdia Civil on es recull l'entrega d'un sobre que un dels investigats pel cas Adif va fer a la seu de l'antiga CDC el març del 2014.
Segons han avançat El Periódico i El País, la jutgessa ho ha fet a petició del fiscal anticorrupció Emilio Sánchez Ulled, que creu que les converses i el contingut del seguiment a la persona que va entregar el sobre podria ser d'"interès" per a la causa del 3%. Sobretot perquè els fets es refereixen a les activitats de l'empresa municipal Barcelona d'Infraestructures Municipals (BIMSA), la seu de la qual va ser escorcollada el 2 de febrer passat, en la per ara última fase de l'operació de l'esmentat cas.
Cal recordar que el responsable en l'època de CiU de BIMSA era l'extinent d'alcalde d'Habitat Urbà Antoni Vives, que va ser detingut i després posat en llibertat en l'actuació policial del 2 de març.
La investigació sobre suborns a Adif aporta proves al cas 3%
Un empleat de Corsán va entregar a la seu de CDC documents sobre licitacions el 2014, segons avancen "El Periódico" i "El País"
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de febrer de 2017 a les 20:15
Et pot interessar
-
Societat
El temps del cap de setmana del 13 i 14 de desembre: cels ennuvolats i poques pluges
-
Societat
Estrelles, colors i català: un recorregut pels llums de Nadal a Barcelona
-
Societat
Embolic per un edifici al centre de Barcelona: les acusacions de «pelotazo» frenen els plans de Collboni
-
Societat
Fira de Barcelona preveu tancar l’exercici de 2025 amb un nou «rècord» de 350 milions d’ingressos
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 13 i 14 de desembre
-
Societat
Els fills d'Isak Andic l'homenatgen amb una carta: «Era un pare proper i afectuós»
