La Junta d'Andalusia ha sol·licitat a la Confederació Hidrogràfica del Guadalquivir (CHG), entitat que pertany a l'Estat, el desembassament de l'aigua de l'Agrio de cara la celebració de la romeria del Rocío. Segons ha pogut avançar El Mundo, l'objectiu del govern andalús té com a objectiu "poder garantir la seguretat i salut dels animals" i recorden que és imprescindible mantenir un mínim de cabal als rius.
La festivitat, coneguda com la romeria del Rocío, és una de les més populars durant el mes de maig a la part sud del territori espanyol. La cerimònia consisteix a travessar el riu Guadiamar a l'alça de Vado del Quema amb vestits folklòrics i, d'aquesta manera, es bateja de manera simbòlica als nous peregrins. La qüestió és que Andalusia també es troba en un estat de sequera i l'aigua que sol·licita la Junta es destina a l'agricultura, un sector especialment castigat per la falta de pluges. A més, el riu Guadiamar està completament sec en aquest punt determinat.
Per altra banda, el president de la Junta, Juanma Moreno Bonilla, va advertir dimecres que de no ploure en els pròxims dies, el territori andalús hauria de prendre limitacions en l'ús de l'aigua. Així doncs, sembla ser tota una contradicció que el mateix sol·licitant d'aigua per consum d'oci sigui el mateix que vulgui aplicar restriccions en aquest àmbit.
[plantillavirals]
La Junta d'Andalusia demana a l'Estat omplir el riu Guadiamar per pràctiques festives
Societat
El govern espanyol avaluarà la petició i hi haurà desembassament si es pot fer coincidir amb rec agrícola previst al maig
ARA A PORTADA
-
Acció Pesta porcina: Mossos i Guàrdia Civil tornen a escorcollar el laboratori de l'IRTA-CReSA Arnau Urgell i Vidal
-
Acció «Que la pesta porcina havia sortit del laboratori mai va tenir base científica» Arnau Urgell i Vidal
-
Successos El xoc d’un autocar contra la Diputació de Lleida deixa 44 ferits, cinc molt greus Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Publicat el
04 de maig de 2023 a
les 19:34
Et pot interessar
-
Societat
Acomiaden una treballadora d'un coworking de Barcelona per parlar en català
-
Societat
L'AMIC denuncia el «retard» per respondre a les sol·licituds de la regularització de migrants
-
Societat
Detenen dos menors per fer tocaments a dues noies en una piscina municipal a l'Hospitalet
-
Societat
David Bondia s'imposa a Gemma Calvet i revalida el càrrec com a Síndic de Barcelona
-
Societat
Continuen les obres del tramvia: talls a les línies T4, T5 i T6 durant tot l'estiu
-
Societat
Ferit un home per arma blanca al districte de Nou Barris de Barcelona
