La Junta d'Andalusia ha sol·licitat a la Confederació Hidrogràfica del Guadalquivir (CHG), entitat que pertany a l'Estat, el desembassament de l'aigua de l'Agrio de cara la celebració de la romeria del Rocío. Segons ha pogut avançar El Mundo, l'objectiu del govern andalús té com a objectiu "poder garantir la seguretat i salut dels animals" i recorden que és imprescindible mantenir un mínim de cabal als rius.
La festivitat, coneguda com la romeria del Rocío, és una de les més populars durant el mes de maig a la part sud del territori espanyol. La cerimònia consisteix a travessar el riu Guadiamar a l'alça de Vado del Quema amb vestits folklòrics i, d'aquesta manera, es bateja de manera simbòlica als nous peregrins. La qüestió és que Andalusia també es troba en un estat de sequera i l'aigua que sol·licita la Junta es destina a l'agricultura, un sector especialment castigat per la falta de pluges. A més, el riu Guadiamar està completament sec en aquest punt determinat.
Per altra banda, el president de la Junta, Juanma Moreno Bonilla, va advertir dimecres que de no ploure en els pròxims dies, el territori andalús hauria de prendre limitacions en l'ús de l'aigua. Així doncs, sembla ser tota una contradicció que el mateix sol·licitant d'aigua per consum d'oci sigui el mateix que vulgui aplicar restriccions en aquest àmbit.
[plantillavirals]
La Junta d'Andalusia demana a l'Estat omplir el riu Guadiamar per pràctiques festives
El govern espanyol avaluarà la petició i hi haurà desembassament si es pot fer coincidir amb rec agrícola previst al maig
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de maig de 2023 a les 19:34
Et pot interessar
-
Societat
Els pagesos del tall de l'AP-7 i el Port de Tarragona acorden continuar amb la protesta
-
Societat
El temps d'aquest dilluns 12 de gener de 2026: cel enteranyinat i vent moderat
-
Societat
La sala de Sentmenat es desvincula de Núcleo Nacional i assegura que és un local per a celebracions
-
Societat
Les pistes dels primers dies de la regulació de lloguers de temporada: així canvia l'escenari de l'habitatge
-
Societat
Detenen dos homes després de robar un cotxe a Saragossa i accidentar-se a l'AP-7
-
Societat
Els pagesos mantenen els bloquejos a l'AP-7, l'N-II, la C-16 i l'accés al Port de Tarragona
