El govern espanyol està estudiant la possibilitat de fer coincidir els indults als presos polítics amb la previsible concessió del tercer grau, segons ha avançat Catalunya Ràdio. La Moncloa preveu concedir l'indult als presos de cara a finals de juny o principis de juliol, i és de fet a mitjans de juliol quan les juntes de tractament de les presons poden revisar el grau penitenciari dels líders independentistes, que ara com ara es troben en règim ordinari després que el jutge tombés la progressió de grau fa uns mesos.
Tot apunta que les juntes de tractament tornaran a proposar un tercer grau per als nou presos i que serà ratificat per la Generalitat. És en aquest moment quan l'executiu de Pedro Sánchez estudia concedir l'indult, per evitar la imatge dels líders de l'1-O sortint de la presó després del perdó i evitar més desgast. La dreta espanyola i els sectors més espanyolistes del PSOE s'han oposat amb vehemència a la mesura de gràcia, i Sánchez i el seu equip volen mirar de reduir la polèmica amb aquesta jugada.
La data límit per a la concessió del tercer grau és el 14 de juliol, sis mesos després de l'última revisió. En tot cas, el moviment de Sánchez si s'acaba confirmant és un gest estètic, per evitar una imatge, perquè no tindria cap efecte de cara als previsibles recursos que interposaran PP i Vox contra la decisió ni tampoc en la decisió que, arribat el cas, pot prendre la sala tercera del Tribunal Suprem, que podria arribar a tombar l'indult.
La Moncloa estudia concedir l'indult quan els presos tinguin el tercer grau
Societat
Les presons revisaran la situació penitenciària dels líders independentistes a mitjans de juliol
ARA A PORTADA
-
Política El Suprem es comença a moure per amnistiar definitivament Puigdemont i Junqueras Bernat Surroca Albet
-
Política Lluís Puig revela que ha estat a Catalunya durant l'exili: «He trepitjat el Ripollès, l'Empordà i la Garrotxa» Oriol March
-
-
Política El 29-N no altera els plans del CEO: hi haurà enquesta abans de les eleccions espanyoles Lluís Girona Boffi
Publicat el
01 de juny de 2021 a
les 18:35
Actualitzat el
01 de juny de 2021 a les
18:50
Et pot interessar
-
Societat
Niubó posa en marxa la maquinària del Parlament pel debat de país sobre l'educació
-
Societat
Troben el cos d'un home atrapat en una zona inundada a les Franqueses del Vallès
-
Societat
El sector social col·lapsa Barcelona per reclamar salaris dignes
-
Societat
La vaga general serà l'11 de novembre, dos dies abans de l'inici de la campanya electoral
-
Societat
Mobilització a Barcelona contra un macrodesnonament amb menors d'edat (a l'espera del nou decret)
-
Societat Torna el caos (també laboral) a Rodalies després dels temporals
