El govern espanyol està estudiant la possibilitat de fer coincidir els indults als presos polítics amb la previsible concessió del tercer grau, segons ha avançat Catalunya Ràdio. La Moncloa preveu concedir l'indult als presos de cara a finals de juny o principis de juliol, i és de fet a mitjans de juliol quan les juntes de tractament de les presons poden revisar el grau penitenciari dels líders independentistes, que ara com ara es troben en règim ordinari després que el jutge tombés la progressió de grau fa uns mesos.
Tot apunta que les juntes de tractament tornaran a proposar un tercer grau per als nou presos i que serà ratificat per la Generalitat. És en aquest moment quan l'executiu de Pedro Sánchez estudia concedir l'indult, per evitar la imatge dels líders de l'1-O sortint de la presó després del perdó i evitar més desgast. La dreta espanyola i els sectors més espanyolistes del PSOE s'han oposat amb vehemència a la mesura de gràcia, i Sánchez i el seu equip volen mirar de reduir la polèmica amb aquesta jugada.
La data límit per a la concessió del tercer grau és el 14 de juliol, sis mesos després de l'última revisió. En tot cas, el moviment de Sánchez si s'acaba confirmant és un gest estètic, per evitar una imatge, perquè no tindria cap efecte de cara als previsibles recursos que interposaran PP i Vox contra la decisió ni tampoc en la decisió que, arribat el cas, pot prendre la sala tercera del Tribunal Suprem, que podria arribar a tombar l'indult.
La Moncloa estudia concedir l'indult quan els presos tinguin el tercer grau
Les presons revisaran la situació penitenciària dels líders independentistes a mitjans de juliol
ARA A PORTADA
-
ERC no presentarà divendres el veto als pressupostos per donar marge a la negociació Lluís Girona Boffi
-
L'esmena a la totalitat als pressupostos: una eina de pressió que no és irreversible ni immediata Lluís Girona Boffi
-
Romero pressiona ERC i avisa que sense pressupostos caldrà «passar el rasclet» a la despesa Redacció
-
-
«Se'l carregaran»: de la dona de Tejero al paper del rei i el CESID, 10 novetats del 23-F Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
01 de juny de 2021 a
les 18:35
Actualitzat el
01 de juny de 2021 a les
18:50
Et pot interessar
-
Societat
Més problemes a Rodalies: l'R2 per via única durant tres mesos
-
Societat
Educació avança que l'acord que prepara amb els professors és «el més important des del principi de la democràcia»
-
Societat
Qui era Joan Fiveller i per què es vol canviar el nom del carrer Ferran?
-
Societat
Un de cada tres residents a Barcelona és nascut a l'estranger
-
Societat
Mor un dels testimonis clau en la gestió de la dana
-
Societat
El malestar per la balisa V-16 arriba a Europa
