Investigadors de la Universitat de Florida i la Universitat de San Luis, als Estats Units, han desenvolupat un fàrmac que permet guanyar musculatura i perdre pes sense anar al gimnàs ni fer esport. Els resultats van ser publicats al Journal of Pharmacology and Experimental Therapeutics i recullen que els ratolins en què s'ha provat van demostrar un increment de la capacitat de córrer del 70%.
Però, com funciona aquest fàrmac? Es basa en una molècula anomenada SLU-PP-332, que estimula les molècules ERR, que es troben al nucli de les cèl·lules i estimulen el mitocondri perquè produeixi molta energia. Això fa que el cos consumeixi glucosa i mobilitzi àcids grassos, amb el resultat final que es fabrica massa muscular i es perd greix.
[noticiadiari]2/270090[/noticiadiari]
De moment, el fàrmac es troba en fase preclínica i només ha estat testat en animals, però el següent pas és començar a provar-lo amb persones i confirmar que no existeixen efectes secundaris perillosos. En primer terme, el seu ús es limitarà a l'esfera mèdica i, concretament, es farà servir en persones d'edat avançada que no poden generar massa muscular, en pacients amb patologies cardiovasculars i en persones que han fet un procés de pèrdua de pes molt acusat i, de retruc, han perdut molta massa muscular.
[plantillavirals]
La pastilla que permet guanyar massa muscular i perdre greix sense anar al gimnàs
Societat
La molècula SLU-PP-332 estimula altres molècules perquè les cèl·lules generin energia i estimulin el sistema muscular
ARA A PORTADA
-
Política L'última palanca de Conde-Pumpido per no ajornar més del compte l'amnistia Bernat Surroca Albet
-
-
Política Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme» Lluís Girona Boffi | Bernat Castanyer Colomer
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
20 de març de 2024 a
les 21:32
Et pot interessar
-
Societat
Diagnosticar abans i avançar en la recerca: els reptes de la nova era de l'Alzheimer
-
Societat
Barcelona aclareix la pugna per l'alcaldia: les claus de totes les candidatures a l'Ajuntament
-
Societat
Un intern de la presó de Quatre Camins se suïcida a la seva cel·la
-
Societat
Cremen les ofrenes florals de la Diada al monument de Rafael Casanova
-
Societat
Milers de persones es manifesten en contra de l'ampliació del Prat a Barcelona: «Ni ara ni mai»
-
Societat
Collboni anuncia a Nova York una prova per obrir comerços assequibles al barri de la Marina
