Operació espacial fallida de Rússia. L'agència espacial del país, Roscosmos, ha confirmat aquest diumenge que l'estació Lluna-25, el seu primer projecte d'allunatge en gairebé 50 anys, s'ha estavellat sobre la superfície del satèl·lit després d'una maniobra d'aproximació orbital fallida.
"D'acord amb els resultats de l'anàlisi preliminar, donada la desviació dels paràmetres d'impuls reals respecte als calculats, la nau ha acabat canviant a una òrbita fora de l'establerta i ha estat destruïda com a resultat d'una col·lisió amb la superfície lunar", ha comunicat Roscosmos.
L'agència russa ja havia anunciat aquest passat dissabte la suspensió d'una maniobra preliminar d'apropament. Aquest diumenge, Roscosmos ha precisat que havia perdut el contacte amb la nau a conseqüència d'aquest error i tots els intents per recuperar el contacte al llarg d'aquest diumenge han estat insuficients, d'acord amb el comunicat. Roscosmos ha anunciat la creació d'una comissió per estudiar les raons específiques de la pèrdua de contacte amb la nau.
Lluna-25 intentava ser la primera estació de la història a aterrar al pol sud de la Lluna. Les principals tasques de la missió eren provar les tecnologies d'un aterratge suau, estudiar l'estructura interna i explorar els recursos, inclosa l'aigua. Rússia va llançar la nau la setmana passada en una cursa amb l'agència nord-americana, la NASA, i altres agències espacials, i en principi l'arribada a la Lluna estava previst per a aquest diumenge.
El pol sud lunar és un objectiu molt cobejat entre les nacions que duen a terme activitats espacials, entre les quals els Estats Units i la Xina. De fet, la nau espacial índia Chandrayaan-3 està orbitant la Lluna i probablement intentarà l'allunatge a prop del pol aquesta mateixa setmana. Caldrà veure si en aquesta ocasió hi ha fortuna.
[plantillavirals]
La primera nau russa que visita la Lluna en 50 anys s'estavella contra la seva superfície
Societat
Rússia vol convertir-se en la primera potència a aterrar al pol sud del satèl·lit, un objectiu perseguit per altres països com els Estats Units o la Xina
- Llançament d'un coet rus, en una imatge d'arxiu -
- Europa Press / Roscosmos
ARA A PORTADA
-
Economia Catalunya obté més de 10.000 milions d'euros dels fons europeus en sis anys Bernat Surroca Albet
-
Societat Un detingut per l'incendi de Tiana que ha obligat a confinar els veïns de quatre municipis Neus Climent
-
Societat L'incendi de la Franja de Ponent deixa 240 evacuats i 2.500 hectàrees cremades Natàlia Pinyol
-
-
Internacional Els terratrèmols de Veneçuela ja han causat almenys 235 morts, amb milers de desapareguts Marc Orts i Cussó
Publicat el
20 d’agost de 2023 a
les 11:38
Et pot interessar
-
Societat
Què sabem i què no sabem de l'incendi a Tiana?
-
Societat
Collboni fa marxa enrere amb un complement que podia augmentar fins a un 5% el sou a alts càrrecs
-
Societat
Detenen un home que ha apunyalat la mare a Sitges i ha fugit al mar
-
Societat
La NASA confirma El Niño mentre Europa bat rècords de calor de juny
-
Societat
Retards de mitja hora a l'R4 i l'R1 per una incidència entre Barcelona Sants i l'Hospitalet de Llobregat
-
Societat
Els nous catalanoparlants es graduen a Pedralbes: «No ens canvieu de llengua»
