Diversos mitjans i ciutadans s'han acostat a presenciar l'anunciada retirada de l'estàtua franquista de la Victòria aquest divendres a la plaça del Born. Els operaris de l'Ajuntament de Barcelona han enlairat l'escultura de Josep Viladomat al migdia i l'han situat horitzontalment sobre el camió que s'ha l'ha endut cap al mateix magatzem de la Zona Franca on reposa el Franco eqüestre, trencat després que aquesta matinada un grup de persones hagin decidit tombar-lo.
Abans de la retirada, alguns ciutadans han encetat tertúlies a peu de carrer. "Això ja era psicodèlic, se suposa que havíem d'interpretar no sé què", ha expressat un home sobre les escultures que segons el primer tinent d'alcaldia, Gerardo Pisarello, havien de servir de reclam a l'exposició Franco, Victòria, República. Impunitat i espai urbà, sobre la presència de simbologia franquista a l'espai públic i la impunitat del règim.
No totes les veus eren contràries però. "Gràcies a Franco vaig poder menjar mongetes", ha manifestat un altra persona. Aquesta afirmació, però, ha tingut una resposta més exaltada: "Franco era maricón, home!".
Mentre durava l'espera, també s'ha deixat caure per la plaça del Born el diputat de Catalunya Sí Que es Pot al Parlament, Joan Coscubiela, que ha defensat la compatibilitat del que significa el Born Centre de Cultura i Memòria i l'exposició sobre el franquisme. "Molts museus tenen una exposició permanent i una altra que va canviant", ha dit.
Quan els operaris han arribat i han retirat l'escultura, alguns dels presents han aplaudit i han cridat "visca Catalunya!". Un altre home, el mateix que dilluns passat va obrir la veda contra el monument a Franco, ha volgut recuperar l'estelada que havia dipositat sobre el peu que sostenia l'estàtua eqüestre. "Ep, és meva!", ha dit a un dels treballadors, tot murmurant: "Això de la independència m'està sortint car".
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xUVTlKmA_3U[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=y6lYAA44KNc[/youtube]
La simbologia franquista desapareix de la plaça del Born
L'Ajuntament de Barcelona s'emporta l'estàtua de la Victòria després que aquesta matinada un grup de persones hagin trencat la de Franco
ARA A PORTADA
-
Els nous pisos promesos de la Generalitat a Barcelona: 600 en marxa, 1.200 sense calendari David Cobo
-
Un terratrèmol de magnitud 8,8 a la costa de Rússia fa activar les alertes per tsunami a diversos països Marc Orts i Cussó
-
«El terratrèmol més gran dels últims 14 anys»: què pot passar amb el tsunami al Pacífic? Lluís Girona Boffi
-
-
Publicat el 21 d’octubre de 2016 a les 14:15
Actualitzat el 24 d’octubre de 2016 a les 06:43
Et pot interessar
-
Societat El seminari de Barcelona tanca després de 400 anys
-
Societat De Xile a Terrassa: així han destapat 140 quilos de cocaïna al Port de Barcelona
-
Societat Els socorristes de Barcelona convoquen una vaga indefinida a partir de l’1 d’agost per reclamar millores laborals
-
Societat «Perestroika» a l'arquebisbat de Barcelona
-
Societat Manifestació contra Mazón a la zona zero de la dana: «No podem aguantar-lo ni un dia més»
-
Societat Salvador Macip, científic, fa públic el seu diagnòstic d'autisme