10
de març
de
2021, 12:30
Actualitzat:
12:30h
La Síndica de Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, ha rebut aquest 2020 un 15% més de queixes en comparació amb l'any anterior. Si el 2019 van ser 1.720, l'any de la pandèmia han augmentat fins a les 1.988.
Les problemàtiques relacionades amb la covid-19 també es veuen reflectides en l'informe, que inclou reclamacions relacionades amb la protecció de la salut al transport públic o les dificultats per accedir a l'administració, entre altres. També registra queixes relacionades amb l'urbanisme tàctic i l'aparició de noves terrasses. D'altra banda, la sindicatura també ha rebut consultes o queixes ciutadanes sobre àmbits que no eren de la seva competència, com ara sobre sectors afectats per les restriccions o ajuts a autònoms.
Les problemàtiques relacionades amb la covid-19 també es veuen reflectides en l'informe, que inclou reclamacions relacionades amb la protecció de la salut al transport públic o les dificultats per accedir a l'administració, entre altres. També registra queixes relacionades amb l'urbanisme tàctic i l'aparició de noves terrasses. D'altra banda, la sindicatura també ha rebut consultes o queixes ciutadanes sobre àmbits que no eren de la seva competència, com ara sobre sectors afectats per les restriccions o ajuts a autònoms.
En total, durant l'any 2020, la Síndica ha dut a terme 3.543 actuacions. Del total, 1.988 han estat queixes, 1.518 consultes, 35 actuacions d'ofici -fet que suposa un increment del 25%- i 2 visites de barri. S'ha donat la raó a la ciutadania, totalment o en part, en un 78% dels casos.
Segons temàtica, les 1.988 queixes s'han classificat de la següent manera: mobilitat (299); activitat econòmica (296); administració pública (229); serveis socials (166); seguretat ciutadana i llibertat cívica (146); hisenda municipal (140); medi ambient (121); habitatge (120); educació, cultura, lleure i esport (100); funció pública (81); salut (77); urbanisme (68); atenció, comunicació i participació (56); ciutadania i veïnatge (40); accessibilitat (29) i espai públic (20).
D'acord amb aquestes dades, la meitat de les reclamacions tenen a veure amb mobilitat, activitat econòmica, administració pública i serveis socials.
Segons temàtica, les 1.988 queixes s'han classificat de la següent manera: mobilitat (299); activitat econòmica (296); administració pública (229); serveis socials (166); seguretat ciutadana i llibertat cívica (146); hisenda municipal (140); medi ambient (121); habitatge (120); educació, cultura, lleure i esport (100); funció pública (81); salut (77); urbanisme (68); atenció, comunicació i participació (56); ciutadania i veïnatge (40); accessibilitat (29) i espai públic (20).
D'acord amb aquestes dades, la meitat de les reclamacions tenen a veure amb mobilitat, activitat econòmica, administració pública i serveis socials.