
Un comboi del metro ple per la vaga d'aquest dijous. Foto: Adrià Costa
Treballadors d'autobús de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) faran aquest divendres una aturada parcial entre les 10h i les 18 hores pel conveni, vaga que arriba després de quatre dies consecutius d'aturades al metro. El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha ordenat garantir un servei del 20% de l'habitual en hores vall (de 10 a 16 h) i del 40% en hora punta (de 16 a 18h), ha informat aquest dijous TMB en un comunicat.
Segons TMB, la magnitud de les alteracions dependrà del seguiment que tingui la convocatòria. La companyia ha recordat que les aturades anteriors subscrites pels mateixos sindicats minoritaris (CGT, Actub, COS, CNT, Usoc i BS) van tenir un seguiment del voltant del 20% de la plantilla. TMB també ha recordat que el comitè d'empresa d'autobusos ha convocat aturades durant deu dies d'aquest mes: entre el 6 i el 10, i del 13 al 17.
Els treballadors del metro de Barcelona preparen noves aturades
Després de quatre dies d'aturades parcials al metro de Barcelona, el comitè d'empresa de TMB prepara noves mobilitzacions i aturades pel divendres i dissabte 17 i 18 de juny coincidint amb la celebració del festival Sonar de Barcelona.
El comitè d'empresa tampoc descarta, si es manté el conflicte amb la direcció de l'empresa, convocar aturades per a la revetlla de Sant Joan. Toni Ceballos, president del comitè, ha manifestat que durat aquests dies de vaga no hi ha hagut negociacions amb la direcció de l'empresa i que l'única reunió que està convocada és per al dilluns sense la presència de la direcció de TMB.
La franja de tarda de l’última jornada de vaga al metro, aquest dijous, va acabar a les 8 del vespre. Segons s’indica des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), en general la xarxa ha absorbit sense dificultats el passatge, sensiblement més baix de l’habitual, no s’han registrat incidències i no ha estat necessari aplicar mesures de regulació. A les franges de vaga del matí i de la tarda s’ha registrat al voltant del 37% menys de validacions respecte d’un dia feiner normal.
En l’acumulat des de les 5.00 h fins a les 19.00 h, la reducció de passatge se situa en el 27%, una mica més que dimecres. Això vol dir que s’hauran deixat de realitzar uns 300.000 viatges en metro.