La tarifa de l'aigua que paguen els veïns de 23 municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona serà un 4,95% més barata a partir del gener. Així ho ha aprovat aquest dimarts el ple de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) amb els vots a favor dels grups de govern (PSC, els comuns, ERC i Junts per Catalunya). El vicepresident de l'AMB i regidor d'emergència climàtica a Barcelona, Eloi Badia, ja havia anunciat la mesura aquest dilluns.
L'aprovació, però, arriba sense tenir cap acord lligat amb l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), que ha presentat al·legacions amb l'argument que l'AMB no disposa de les competències suficients per executar la rebaixa.
En el mateix sentit es va expressar a principis d'octubre la Comissió de Preus de Catalunya, òrgan adscrit a la conselleria de Territori i Sostenibilitat. En un informe, es mostrava "desfavorable" a la possibilitat que l'AMB rebaixés tarifes perquè considerava que l'AMB no tenia prou competències en la matèria.
Els arguments de l'oposició al ple de l'AMB s'han basat avui en consideracions similars. Miguel Jurado (PP) ha qualificat l'acord d'"incongruent" i ha criticat que tirés endavant sense l'aval de l'ACA.
Marilén Barceló (Ciutadans) ha demanat a l'AMB que sigui "rigorosa" i que no prometi "el que no pot fer".
L'Àrea Metropolitana aprova la rebaixa del 5% en la tarifa de l'aigua a partir del gener
L'AMB ratifica la mesura sense tenir acord amb l'Agència Catalana de l'Aigua

- La placa que mostra l'edifici on va viure els seus primers anys Joan Manuel Serrat -
- D.C.

- Mural homenatge a Serrat, a pocs metres del carrer on va néixer, al Poble-sec -
- David Cobo
ARA A PORTADA
Publicat el 29 d’octubre de 2019 a les 19:36
Actualitzat el 29 d’octubre de 2019 a les 19:37
Et pot interessar
-
Societat Un model de disciplina positiva a casa i a l’escola afavoreix el benestar emocional dels adolescents
-
Societat El temps d'aquest divendres 10 d'octubre: núvols arreu i quatre comarques en alerta de pluja
-
Societat Compra totes les entrades d'un espectacle de màgia en català... i demana que es faci en castellà
-
Societat Una de les plataformes de viatges més importants del món es passa al català
-
Societat Entre 5.000 i 6.000 feines perdudes: el cost de l'opa del BBVA al Sabadell, segons la Intersindical
-
Societat Discriminació lingüística a Amazon: dos treballadors boicotegen un transportista per parlar català