
Vol d'Egypt Air Foto: Arxiu
Un jutge de Madrid decideix divendres sobre la prohibició de les estelades. El Jutjat Contenciós-Administratiu número 11 de Madrid ha acceptat el recurs presentat per l'entitat Drets contra la prohibició d'entrar estelades a la final de la Copa del Rei. El jutge té previst prendre una decisió aquest divendres. Fins llavors la delegació del govern espanyol a Madrid i a la fiscalia tenen temps de fer les al·legacions que consideren pertinents.
El Suprem investigarà Francesc Homs per desobediència i malversació el 9-N. El Tribunal Suprem (TS) ha obert procediment penal contra l’exconseller de la Presidència i portaveu del Govern a Catalunya, Francesc Homs, per delictes "greus" de desobediència al Tribunal Consitucional, prevariació i malversació, per la seva actuació en la consulta del 9-N, els mateixos delictes que Artur Mas, Joana Ortega i Irene Rigau. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) es quedarà la resta de la causa, que afecta els tres primers investigats, mentre que el TS investigarà només la part que afecta a Homs, que és aforat al Suprem per ser diputat al Congrés espanyol. Així, la sala ha fet seu el criteri del fiscal i considera que existeixen indicis per investigar la conducta d'Homs en els actes de preparació de la votació.
Salut confirma que hi ha 48 nens afectats per enterovirus, dos dels quals greus. El Departament de Salut ha confirmat avui que a Catalunya hi ha 48 nens afectats per enterovirus, però ha volgut donar un missatge d’absoluta tranquil·litat, perquè en la majoria dels casos no es presenten més que símptomes lleus. A hores d’ara, 21 encara estan ingressats, molts d’ells a l’Hospital de la Vall d’Hebron. D’aquests, nou han passat per la UCI: quatre en observació i cinc en estat més greu. Ara per ara, però, només hi ha dos menors que mostren un estat més crític i pateixen una paràlisi parcial, un a la cama i un altre al braç.
Detingut un manter per l'agressió a agents de la Guàrdia Urbana de Barcelona. La Guàrdia Urbana de Barcelona ha detingut al voltant de les 15.00h d'aquest dijous un dels presumptes autors de les agressions d'aquest dimecres dels manters a agents de la Guàrdia Urbana, han informat fonts municipals. L'arrest s'ha fet a la porta del seu domicili al districte de Sant Andreu. Les agressions es van produir a la zona entre Pau Vila i el passeig de Borbó.