Segueix el despropòsit amb el català a les Illes Balears. Després de treure la llengua com a requisit per exercir de metge al territori insular, ara, la consellera de Salut, la popular Manuela García, ha confirmat que s'oferirà un curs de català als professionals sanitaris de les illes a partir del març. Assegura que el Govern "continua complint" amb el seu compromís per "fer del català un mèrit" i no un requisit pels metges balears, i que, d'aquesta manera, aconsegueixen potenciar l'estudi de la llengua.
Durant el ple del Parlament, la diputada de Vox, María Jesús Verdú, ha preguntat García per què, en l'última oposició a infermeria, encara es demanava el català com a requisit. Davant la qüestió, la consellera de Salut ha especificat que el procés de la convocatòria ja esmentada, havia començat a finals de 2022, en l'època de Francina Armengol com a executiva de les Illes Balears.
Per tant, a l'haver iniciat en un període anterior al nou govern del PP, aquest procés no es pot modificar. Per la seva banda, Verdú ha desitjat que aquesta sigui l'última vegada que es prescindeixi de professionals sanitaris per qüestions lingüístiques amb el català.
Finalment, la consellera de Salut ha insistit en el fet que l'acreditació del coneixement de la llengua és un mèrit, però que "havia de potenciar-se l'estudi de la llengua". Amb aquest objectiu, començaran a impartir aquests primers cursos de català al personal sanitari, amb l'aval de l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB), dels que s'especificaran els seus detalls el dijous en una roda de premsa.
Les Balears presenten un curs de català per als sanitaris després d'eliminar-ne l'obligatorietat
Tot i ja no ser un requisit pels professionals del sector mèdic, el govern insular oferirà a partir del març un curs per continuar fent de la llengua catalana "un mèrit"
ARA A PORTADA
-
Els sindicats i Òmnium donaran suport a la manifestació dels usuaris de Rodalies del 7 de febrer Bernat Surroca Albet
-
Catalunya té identificades des del 2021 les línies de tren més vulnerables al canvi climàtic Arnau Urgell i Vidal
-
-
El Govern mira de capejar la crisi amb un «acord de país» per «refundar» Rodalies Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Publicat el 13 de febrer de 2024 a les 13:42
Et pot interessar
-
Societat
Tens un patinet elèctric? Així l’has de registrar a la DGT
-
Societat
El Suprem avala l'eutanàsia de la Noèlia, que estava aturada des del 2024 pel recurs del pare
-
Societat
Les línies d’FGC registren 58.000 validacions més la setmana de l’accident de Gelida
-
Societat
Cues quilomètriques a l'AP-7 a Martorell i a l'A-2 a Sant Joan Despí
-
Societat
El caos a Rodalies i el tall a l'AP-7 revolucionen el trànsit: augmenta un 10% a la C-17, C-32 i C-31S
-
Societat
Indignació davant de la seu de Junts pel vot que va fer caure l'escut social contra els desnonaments
