Les plataformes d'usuaris de Rodalies se sumen a la vaga general amb la «mobilitat digna» com a reclam

Societat

Trens Dignes denuncia les mancances dels serveis que connecten les Terres de l'Ebre i el Priorat des de fa "massa anys"

Publicat el 15 d’octubre de 2026 a les 14:18

Les plataformes d'usuaris de trens i transport públic de Catalunya secundaran la vaga general del pròxim 11 de novembre per reivindicar una "mobilitat digna". Argumenten que els drets bàsics que es reclamen, com l'habitatge o el treball, no es poden entendre sense els serveis públics essencials: educatius, sanitaris i de transport públic.

"La mobilitat és un dret. Un dret que a les Terres de l'Ebre fa massa anys que reivindiquem i que continua sense estar plenament garantit", han assegurat les portaveus de la Plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre i el Priorat en el manifestat conjunt presentat per donar suport a l'aturada general. A més, les entitats no descarten desplegar accions reivindicatives durant la jornada de mobilització.

Els representants de Trens Dignes han llegit el manifest davant l'estació de trens de Tortosa aquest dijous al matí. "Ens sumem a la vaga perquè defensem una mobilitat pública, accessible, fiable i digna", rebla el text. La portaveu, Cinta Galiana, ha recordat que l'exigència d'un transport públic digne és indissociable d'un dels motius centrals de la convocatòria, l'habitatge.

"Una mobilitat digna vol dir poder agafar un tren i arribar a la destinació sense haver de patir constantment pels retards, les cancel·lacions, les avaries o la manca de freqüències", han remarcat. També destinar "hores innecessàries" per fer els trajectes i disposar de connexions adequades.

"Rodalies buida els pobles"

Galiana ha concretat els problemes que aquests incidents constants suposen per a la vida dels ebrencs. "Les comarques d'interior tenen una mancança de transport públic importantíssima. Hi ha pobles de la Ribera d'Ebre i la Terra Alta si no tenen bus, carnet o vehicle particular, queden aïllats. Per això es buiden els nostres pobles, perquè no hi ha un transport per tothom amb uns horaris compatibles amb l'ensenyament o els horaris laborals", ha subratllat.

Com a exemple de la situació de precarietat constant que viu el servei ferroviari, la portaveu de Trens Dignes ha recordat el cas del tram entre Riba-roja d'Ebre i Móra la Nova de la línia R-15, que justament es va reprendre aquest dimecres després que Renfe prestés alternativament amb busos durant deu mesos.

Escull Nació com la teva font preferida de Google