El professor de Biotecnologia de la Universitat Catòlica de València (UCV) Ángel Serrano no ha trobat evidències científiques d'una relació entre els casos de coronavirus i l'augment de temperatures a l'Estat.
Aquest estudi, amb la col·laboració del tècnic de l'oficina estadística de l'Ajuntament de València Álvaro Briz, s'ha publicat a la revista de ciències mediambientals Science of the Total Environment.
La investigació es va centrar en l'efecte de la temperatura durant l'etapa inicial de transmissió de la malaltia a Espanya i es va realitzar des del 25 de febrer fins al 28 de març, dues setmanes després que el Govern decretés l'estat d'alarma.
"Anteriors estudis van avalar la hipòtesi epidemiològica que les condicions climatològiques poden afectar la supervivència i extensió de les malalties virals transmeses per gotetes", exposa l'investigador, al costat d'altres anàlisis "contradictoris" que només van tenir en compte només factors meteorològics.
A partir d'aquí, el projecte va incloure una anàlisi espai-temps per explorar l'efecte de la temperatura diària (mitjana, mínima i màxima) en el nombre acumulat de casos de Covid-19. També va tenir en compte factors no meteorològics com la densitat de població, la població per edat, la quantitat de viatgers o el nombre d'empreses. Després de l'anàlisi, l'expert no va trobar cap evidència que apunti a la reducció de casos de Covid-19 amb temperatures mitjanes, mínimes i màximes més càlides.
En tot cas, els resultats han de ser interpretats amb calma, davant la incertesa sobre les dades del coronavirus. Per exemple, fa dues setmanes es va publicar un estudi que indicava el contrari. En aquell, es deia que hi ha més casos de coronavirus a les zones més fredes de l'estat espanyol, i relacionava la propagació del virus amb la temperatura, la humitat o la contaminació de les diferents comunitats autònomes.
[noticiadiari]2/201075[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201273[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200939[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200785[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Les temperatures i el coronavirus podrien no tenir cap relació
Societat
Un investigador valencià afirma no haver detectat que la calor i el descens de coronavirus tinguin res a veure
- Mercat del dilluns a la plaça Fra Bernadí de Manlleu -
- Adrià Costa
- Els infants tornen al carrer després de sis setmanes de confinament. -
- Adrià Costa
- Els infants tornen al carrer després de sis setmanes de confinament. -
- Adrià Costa
- Plaça Fra Bernadí de Manlleu -
- Adrià Costa
- Les farmàcies ja han distribuït 950.000 mascaretes comprades per la Generalitat -
- David Zorrakino/Europa Press
- Un home surt d'una farmàcia amb les receptes a la mà i sense els medicaments després de la caiguda del sistema -
- Miquel Codolar/ACN
- Metges de l'Hospital Clínic treballen durant la pandèmia de covid-19 -
- Francisco Àvia/Hospital Clínic
- El personal del Cap de Bellvitge treballant per combatre el coronavirus -
- Albert Alemany
ARA A PORTADA
-
-
-
Internacional «Hi ha pensadors d'extrema dreta que somien en crear una nova espècie amb la IA» Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Milers de migrants de Ceuta queden fora del campament del govern espanyol i tornen a les platges Gerard Mira
-
Política El Govern demana explicacions a l'empresa de traducció per l'incident al judici de Roger Español ACN
Publicat el
27 d’abril de 2020 a
les 20:16
Et pot interessar
-
Societat
Nova jornada de vaga a les biblioteques de Barcelona
-
Societat
Renfe inicia les obres de millora de l’estació de Fabra i Puig amb una inversió de 382.000 euros
-
Societat
La síndica impulsa un acord de país amb 35 mesures per acabar amb el sensellarisme el 2035
-
Societat
Bombers de la Generalitat es manifesten a Barcelona per exigir millors condicions laborals i recursos suficients
-
Societat
Mor un intern de Quatre Camins presumptament a mans del seu company de cel·la
-
Societat
Reunió imminent entre Collboni i l'alcalde de Nova York, Zohran Mamdani
