L'all és conegut pels seus efectes vasodilatadors, que promouen una bona circulació i enforteixen els vasos sanguinis, però també té un impacte positiu en la salut dels ronyons. Hi ha estudis que conclouen que l'al·licina, un compost present a l'all, pot ser tan eficaç en el tractament de la malaltia renal crònica com ara alguns fàrmacs.
Això sí, pel que fa a la nutrició el consum d'aliments beneficiosos s'ha d'emmarcar en una alimentació equilibrada i variada, segons els experts. Un treball publicat a la revista acadèmica Clinical Nutrition l'any 2021 explicava que diversos dels components presents a l'all tenen efectes antiinflamatoris i antioxidants. Per això, la seva ingesta habitual podria ajudar a mitigar algunes de les complicacions per l'envelliment.
A més d'això, s'ha proposat (segons informa Medical News Today) com a alternativa per accentuar el sabor dels àpats a les dietes de les persones amb problemes renals, que solen incloure la limitació del consum de sodi (per exemple, reduint la ingesta de sal). De tota manera, les propietats beneficioses de l'all per a la salut cardiovascular poden reduir el risc de patir moltes malalties, com ara la hipertensió o la diabetis, que comprometen la salut renal.
A banda, algunes investigacions (segons Journal of Ethnopharmacology) la pols d'all sembla tenir efectes diürètics (és a dir, que estimula l'excreció d'orina), probablement pel contingut en al·licina i altres compostos relacionats. Els diürètics tenen diversos efectes al cos com augmentar l'expulsió de sodi i la regulació del volum i la composició dels líquids corporals que redunden en el benestar dels ronyons i altres òrgans.
[plantillavirals]
L'hortalissa clau per a la salut dels ronyons
L'all té efectes antiinflamatoris, antioxidants i diürètics que poden beneficiar tant la nostra salut circulatòria com el sistema urinari
- Vegetals, en imatge d'arxiu -
- Europa Press
- Una veïna de Belltall (Conca de Barberà) enforcant alls al portal de casa seva -
- Núria Torres/ACN
ARA A PORTADA
-
«L'Estat ens ha de cedir el 80% de l'IVA per les competències singulars de Catalunya» Ferran Casas i Manresa | Lluís Girona Boffi
-
Radiografia del nou finançament: 1.800 euros més per català, ordinalitat i singularitats a la carta Bernat Surroca Albet
-
-
-
Trump apuja el to i assegura que farà «alguna cosa» amb Groenlàndia: «A les bones o a les males» Redacció
Publicat el 11 de febrer de 2024 a les 18:47
Et pot interessar
-
Societat
Una esportista provoca una allau a Andorra i ho explica a les xarxes
-
Societat
El temps del cap de setmana del 10 i 11 de gener: molts avisos per vent, neu i temperatures baixes
-
Societat
Acabar amb les llistes d'espera per aprendre català: el compromís imminent de la reunió Collboni-Òmnium
-
Societat
Mor una ciclista en un accident de trànsit amb un turisme a l’Eixample de Barcelona
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 10 i 11 de gener
-
Societat
Can Ruti i Vall d'Hebron, centres estatals de referència per tractar amb cirurgia els trastorns del moviment
