El metro de Barcelona renova constantment els seus combois per introduir-hi millores i adaptar-los a les capacitats tecnològiques i a les necessitats dels passatgers. Això, per altra banda, també implica que els models més antics vagin desapareixent a poc a poc fins a la "jubilació definitiva".
És precisament el que li ha passat a la sèrie 2000, que ha vist com aquest divendres es retirava el seu últim model. El comboi feia ara la circulació de la línia L3 del metro de la capital catalana i, com a acte d'homenatge, ha fet la seva última volta entre les estacions de Zona Universitària i Trinitat Nova. Ara, passarà a l'apartat de vehicles històrics de la Fundació TMB.
🚇TMB retira demà el darrer tren de la sèrie 2000 en servei a l'L3 de #metrobcn.
— TMB (@TMB_Barcelona) June 20, 2024
👉L'acte de comiat d'aquesta sèrie de tren es farà a partir de les 15:45 a l'estació de Zona Universitària.
↔️ El comboi anirà fins a Trinitat Nova, en el que serà el seu darrer trajecte. pic.twitter.com/CP1H0upUCu
La retirada d'aquest tren s'emmarca en la renovació dels combois per eliminar l'amiant del material mòbil de la xarxa de metro de la ciutat. D'aquesta manera, es retira tota la flota de la sèrie 2000, que va començar a circular per l'L3 el 27 de juliol de 1992 i que han fet un total de 18 milions de quilòmetres.
Els combois d'aquesta sèrie van ser els primers trens continus del metro de Barcelona i a l'Estat. A banda, van ser els primers que va concebre el dissenyador i interiorista Miquel Milà, amb un passadís que permetia la interconnexió interior entre cotxes i seients.
Cal recordar que els trens de les sèries 2.000, 3.000 i 4.000, les més antigues de la xarxa suburbana barcelonina, s'han substituït progressivament des de l'any passat per models de les sèries 7.000 i 8.000. Els nous vagons incorporen elements per facilitar l'accessibilitat a persones invidents i amb mobilitat reduïda, així com nous panells informatius amb pantalles LED.