Milers de persones s'han manifestat aquest dissabte als carrers de Tel-Aviv per demanar un avançament electoral a Israel i han exigit uns comicis que se celebrin "immediatament", segons ha informat el diari The Times of Israel. Malgrat els reclams, el primer ministre, Benjamin Netanyahu, ha reiterat que la guerra no s'aturarà fins a aconseguir tots els objectius fixats, entre els quals hi ha l'eliminació de Hamàs, la devolució dels ostatges i la promesa que Gaza deixi de ser "una amenaça per a Israel".
Concretament, unes 20.000 persones s'han congregat a la plaça Habima de la ciutat, segons dades dels organitzadors, tot i que també s'han registrat congregacions més petites en altres punts, com Haifa o la ciutat costanera del nord de Cesarea, on els manifestants han protestat als voltants de la casa de Netanyahu.
Amb tot, el primer ministre ha cridat a deixar-ho tot de banda i continuar amb la "força conjunta" fins a assolir una "victòria completa". "No donarem immunitat a Hamàs enlloc, estem lluitant per restablir la seguretat tant al sud com al nord", ha afegit. Aquestes afirmacions arriben després que l'exèrcit d'Israel assegurés aquest dissabte que els militars han completat el "desmantellament" del marc militar del Moviment de Resistència Islàmica al nord de la Franja de Gaza.
[noticiadiari]2/267055[/noticiadiari]
L'exèrcit d'Israel va llançar l'ofensiva contra Gaza després dels atacs del 7 d'octubre, que van deixar prop de 1.200 morts i uns 240 segrestats, segons els balanços publicats per les autoritats del país. Des de llavors, han mort més de 22.700 palestins, inclosos 10.000 nens, tal com han indicat les autoritats gazianes, controlades pel grup islamista.
[plantillagaza]
Milers de persones es manifesten a Israel per demanar eleccions anticipades
Societat
Unes 20.000 persones es concentren a Tel-Aviv i al domicili de Netanyahu per reclamar un canvi de govern
- La manifestació per exigir un avançament electoral a Tel-Aviv | Europa Press -
- | Europa Press
ARA A PORTADA
-
Societat Tres preguntes estancades a Ceuta, vint dies després de l'esclat de la crisi migratòria David Cobo
-
Societat Interior eleva fins als 2.168 els menors migrants a Ceuta després de la crisi migratòria ACN
-
Boscos Josep Antoni Mur, inspector en cap dels Agents Rurals: «Augmentar penes pels incendis intencionats no tindria cap efecte» Arnau Urgell i Vidal | Carlos Albaladejo
-
Publicat el
07 de gener de 2024 a
les 11:28
Actualitzat el
07 de gener de 2024 a les
11:31
Et pot interessar
-
Societat
Crit d'alerta d'una actriu catalana per retards del sistema de dependència: «És cosa de vida o mort»
-
Societat
El Consell General del Poder Judicial demana reforços a Ceuta per l’impacte «extraordinari» de la crisi migratòria
-
Societat
Fal·lera a edificis de Barcelona per prohibir-hi els pisos turístics: l'Ajuntament augmenta els ajuts previstos
-
Societat
Els treballadors en vaga a l'aeroport del Prat no afluixen: «No és un caprici»
-
Societat
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats nou anys després
-
Societat
Mor Ernest Sena, exdirector de l’Institut Català de Finances
