Nou intent d'estafa als clients de CaixaBank. Els Mossos d'Esquadra han alertat a través de les xarxes socials d'un mètode que consisteix amb la tècnica de l'spoofing. L'objectiu és comunicar-se amb les víctimes, mitjançant la suplantació de números de telèfon, tractant de guanyar-se la seva confiança per més tard buidar els seus comptes.
Tal com relata la policia catalana, la suplantació consisteix en un missatge a través d'SMS en què CaixaBank alerta que algú ha fet una operació des d'un nou dispositiu. A diferència d'altres ocasions, l'enllaç sembla real, però hi ha altres elements del missatge que haurien de cridar l'atenció: hi ha alguna falta d'ortografia i la construcció de la frase és estranya, sense cap punt ni coma.
⚠️ Et fan un spoofing i suplanten @caixabank: t'espanten amb aquest missatge que algú ha fet una operació des d'un nou dispositiu
— Mossos (@mossos) February 21, 2025
Encara que et surti en el fil de la conversa, és una estafa, no segueixis l'enllaç#InternetSegura@ciberseguracatpic.twitter.com/uRetr1ltFz
En tot cas, el consell dels Mossos és claríssim. Encara que el missatge de l'estafador aparegui en el fil de conversa amb CaixaBank, es tracta d'un engany i no s'ha de prémer l'enllaç sota cap circumstància. La facilitació de dades personals i confidencials als ciberdelinqüents pot comportar el robatori de diners.
L'Agència de Ciberseguretat de Catalunya ha recordat ja en diverses ocasions que les entitats bancàries mai no sol·liciten canvis personals ni financers a través de missatges de text o correu electrònic. Tampoc no avisen per SMS o per telèfon que s'ha produït un accés no autoritzat.