Els Mossos alerten d'una nova estafa als clients de CaixaBank

L'Agència de Ciberseguretat de Catalunya recorda que les entitats bancàries mai sol·liciten canvis personals ni financers a través de missatges de text

Un usuari consulta l'App de Caixa Bank
Un usuari consulta l'App de Caixa Bank | Hugo Fernández Alcaraz
Redacció
21 de febrer de 2025, 09:37

Nou intent d'estafa als clients de CaixaBank. Els Mossos d'Esquadra han alertat a través de les xarxes socials d'un mètode que consisteix amb la tècnica de l'spoofing. L'objectiu és comunicar-se amb les víctimes, mitjançant la suplantació de números de telèfon, tractant de guanyar-se la seva confiança per més tard buidar els seus comptes.

Tal com relata la policia catalana, la suplantació consisteix en un missatge a través d'SMS en què CaixaBank alerta que algú ha fet una operació des d'un nou dispositiu. A diferència d'altres ocasions, l'enllaç sembla real, però hi ha altres elements del missatge que haurien de cridar l'atenció: hi ha alguna falta d'ortografia i la construcció de la frase és estranya, sense cap punt ni coma.

En tot cas, el consell dels Mossos és claríssim. Encara que el missatge de l'estafador aparegui en el fil de conversa amb CaixaBank, es tracta d'un engany i no s'ha de prémer l'enllaç sota cap circumstància. La facilitació de dades personals i confidencials als ciberdelinqüents pot comportar el robatori de diners.

L'Agència de Ciberseguretat de Catalunya ha recordat ja en diverses ocasions que les entitats bancàries mai no sol·liciten canvis personals ni financers a través de missatges de text o correu electrònic. Tampoc no avisen per SMS o per telèfon que s'ha produït un accés no autoritzat.

Arxivat a