Cinc accidents de trànsit durant la nit de Carnaval han provocat sis víctimes mortals a les carreteres catalanes, segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT). Els sinistres mortals s'han produït a la C-25 a Gurb (Osona), la C-58 a Vacarisses (Vallès Occidental), la mateixa C-58 a Badia del Vallès (Vallès Occidental) i l'AP-7 a l'Aldea (Baix Ebre), tal com ha detallat l'SCT. També hi ha hagut un atropellament mortal a Terrassa (Vallès Occidental). Amb aquestes víctimes, ja són 30 les persones que han perdut la vida a les carreteres catalanes en poc més de dos mesos d'aquest 2025.
Els sinistres han estat especialment dramàtics. A Vacarisses ha estat una sortida de via, mentre que a Gurb ha estat un xoc frontal entre un turisme i una furgoneta, i la dona morta estava embarassada. D'altra banda, a Badia del Vallès hi ha hagut un atropellament i una altra persona ha mort després d'ingressar a l'hospital en estat molt crític. El de l'Aldea també ha deixat una altra víctima ferida molt greu.
El director del SCT, Ramon Lamiel, ha explicat en una roda de premsa expressament per valorar la situació que estan molt preocupats per les franges més joves -menors de 35 anys- dels conductors, que són més de la meitat dels morts d'aquest 2025. Fins ara, aquest sector no era un dels més preocupants. La nit de Carnaval també ha trencat amb la tendència que siguin els homes els que més morin a les carreteres. "Estan canviant els patrons", ha afirmat. A més, ha destacat que són les demarcacions de Barcelona i Tarragona les que estan concentrant la sinistralitat. "Lleida i Girona s'estan comportant bé", ha dit.
En aquest sentit, Trànsit ha pogut constatar la presència d'alcohol com un dels grans motius dels darrers accidents, així com l'excés de velocitat. "Haurem d'enfortir l'estratègia contra la velocitat", ha anunciat, alhora que ha cridat a la conscienciació: "Si beus, no condueixis".
Es tracta doncs d'una nit negra a les carreteres catalanes que se suma als problemes de mobilitat al transport públic, amb els retards i la supressió de trens de l'R-2 Sud i l'R4 de Rodalies. En aquest sentit, Renfe ha posat en marxa un dispositiu per "minimitzar" les afectacions i acusa la "conflictivitat laboral" amb el sindicat de maquinistes com la causa del caos, tot i que el sindicat ho nega i apunta a un error de gestió.