El jutjat social número 2 de Santiago de Compostel·la ha obligat Ryanair a readmetre i indemnitzar a una tripulant de cabina que va ser acomiadada durant la vaga que va realitzar la plantilla de l'aerolínia l'estiu passat. Segons ha informat el sindicat USO en un comunicat aquest dilluns, és la primera sentència que força l'empresa irlandesa a fer marxa enrere amb un dels 40 acomiadaments que va fer a Espanya per, afirmen, "exercir el dret a vaga".
Segons indica l'organització, la treballadora va perdre la feina per negar-se a acceptar els canvis als serveis mínims aplicats per l'empresa durant les aturades. Ara, la justícia obliga Ryanair a abonar-li també els salaris perduts i a pagar-li una indemnització per "danys i perjudicis".
Tal com apunta USO, la sentència indica que la conducta de l'empresa va suposar una "transgressió del dret constitucional a la vaga", per la qual cosa és procedent declarar la nul·litat de l'acomiadament. Des del sindicat i l'Associació de Tripulants de Ryanair recorden que aquesta és la "primera sentència" de les més de 45 demandes per acomiadament interposades per USO.
"Mentre polítics de tot color reben amb catifa vermella Ryanair i el seu model de negoci basat en l'abús de treballadors i passatgers, som sindicats com USO-ATR els que, juntament amb jutges i Inspecció de Treball, contribuïm a posar fre a aquesta empresa que segueix resistint-se a complir la llei", asseveren.
Obliguen Ryanair a readmetre una treballadora acomiadada per fer vaga
Un jutjat de Galícia exigeix que s'indemnitzi i es torni a contractar a una tripulant de cabina de Santiago

- Treballadors de cabina de Ryanair -
- ACN
ARA A PORTADA
-
La conferència de presidents, un camp de batalla que certifica la poca cultura federal de l'Estat Bernat Surroca Albet
-
El PP portarà a la conferència de presidents una esmena a la totalitat contra el «cupo independentista» Redacció
-
-
El Govern recula: les faltes d'ortografia penalitzaran a la Selectivitat més enllà de les llengües Redacció
-
Publicat el 21 d’agost de 2023 a les 19:09
Et pot interessar
-
Societat Ciberatac a Infojocs amb una «quantitat significativa» de dades robades
-
Societat Defensar la llengua ja és cosa de tots: crida a les entitats per adherir-se al Pacte
-
Societat El temps d'aquest divendres 6 de juny: s'estabilitza la temperatura estiuenca entre sol i núvols
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 7 i 8 de juny
-
Societat Barcelona, escollida per acollir un centre d'escala mundial sobre «economia oceànica sostenible»
-
Societat Un fenomen inèdit a la galàxia: neix un planeta gegant a partir d'una estrella diminuta