El jutjat social número 2 de Santiago de Compostel·la ha obligat Ryanair a readmetre i indemnitzar a una tripulant de cabina que va ser acomiadada durant la vaga que va realitzar la plantilla de l'aerolínia l'estiu passat. Segons ha informat el sindicat USO en un comunicat aquest dilluns, és la primera sentència que força l'empresa irlandesa a fer marxa enrere amb un dels 40 acomiadaments que va fer a Espanya per, afirmen, "exercir el dret a vaga".
Segons indica l'organització, la treballadora va perdre la feina per negar-se a acceptar els canvis als serveis mínims aplicats per l'empresa durant les aturades. Ara, la justícia obliga Ryanair a abonar-li també els salaris perduts i a pagar-li una indemnització per "danys i perjudicis".
Tal com apunta USO, la sentència indica que la conducta de l'empresa va suposar una "transgressió del dret constitucional a la vaga", per la qual cosa és procedent declarar la nul·litat de l'acomiadament. Des del sindicat i l'Associació de Tripulants de Ryanair recorden que aquesta és la "primera sentència" de les més de 45 demandes per acomiadament interposades per USO.
"Mentre polítics de tot color reben amb catifa vermella Ryanair i el seu model de negoci basat en l'abús de treballadors i passatgers, som sindicats com USO-ATR els que, juntament amb jutges i Inspecció de Treball, contribuïm a posar fre a aquesta empresa que segueix resistint-se a complir la llei", asseveren.
Obliguen Ryanair a readmetre una treballadora acomiadada per fer vaga
Un jutjat de Galícia exigeix que s'indemnitzi i es torni a contractar a una tripulant de cabina de Santiago
- Treballadors de cabina de Ryanair -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 21 d’agost de 2023 a les 19:09
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 21 de novembre: alerta per neu i vent a cinc comarques
-
Societat
Les tres claus de la nova mobilitat a l'entorn del Camp Nou en dia de partit
-
Societat
Barcelona preveu iniciar a finals del 2027 les obres per recuperar el Tramvia Blau
-
Societat
Els Mossos interroguen les germanes i la psicoterapeuta de Jonathan Andic
-
Societat
El Meteocat activa alertes a nou comarques per neu, vent i mal estat de la mar
-
Societat
El 30% de les europees majors de 15 anys patiran violència de gènere, segons l’OMS
